28 دی 1400 - 12:26 ق.ظ

دردسرهاي خصوصي سازي براي نيروهاي کار؛

ماجراي کارکنان معترض شرکت شسکام (مخابرات) +پرونده خبری عصر اصفهان

تعداي ازکارکنان شسکام( شرکت سرمايه گذاري کارکنان ارتباطات و مخابرات) از تاريخ يکم دي ماه 1400 با حذف  کارت هاي تردد شان )اثر انگشت(از کار اخراج شده اند .

به گزارش عصر اصفهان، نرگس رضایی/ به گفته اين افراد، علت اين موضوع، مطالبه حقوق معوقه خود و مواردي مانند طبقه بندي مشاغل و همسان سازي حقوق معوقات آن بوده است.

تعداد اين کارمندان شاکي در ابتدا 70 نفر اعلام شده است که از اين تعداد 35 نفر بعدا به دلايلي از اعتراض خود صرف نظر کرده و به کارهاي خود بازگشتند اما 35 نفر ديگر همچنان بر اين اعتراض اصرار دارند و در پي باز پس گيري حق و حقوق خود مي باشند. که البته اين تعداد از کار معلق شده و 2 نفر نيزحکم  اخراج قطعي خود را دريافت کرده اند. اين افراد اظهار داشتند، مسئولان ذيربط تنها شرط بازگشت کارکنان معترض را گذشتن از حق و حقوق خود و استرداد شکايت عنوان کرده اند.

لازم به ذکر است تعداد کارکنان موسوم به” شرکتي” در مخابرات اصفهان نزديک به 1100 نفر مي باشد و با عدم اجراي طرح طبقه بندي مشاغل،  حقوق آنان در مقايسه با همکاران غير شرکتي ،همچنان تفاوت زيادي خواهد داشت.

با توضيحات ذکر شده، خبرنگار روزنامه عصر اصفهان پيگير موضوع شد و با يکي از کارمندان معترض که کارت ترددش حذف شده صحبت کرد؛ اين کارمند مي گويد؛ ما تنها خواستار اعاده حقوق خود در طرح طبقه بندي مشاغل و باز پس گيري معوقات خود هستيم . وحتي براي خدمت به مردم مي خواهيم مشغول به کار باشيم اما همزمان حق اين را داشته باشيم که مطالباتمان را پيگيري کنيم.

يکي از تکنيسين هاي شرکت شسکام (مخابرات ) معتقد است حذف اثر انگشت دو دليل عمده دارد؛ ايجاد ترس براي بازگشت و سکوت ديگر کارکنان براي جلوگيري از اعتراضات بعدي و دوم عدم طرح شکايت جديد در ناديده گرفته شدن حقوق
کارکنان.

به دليل اينکه قراردادهاي اين کارکنان يکم دي ماه تمام شده است اما طبق قانون کار ، پايان کار زماني است که شرکت به کارکنان خود رديف شغلي داده باشد . و حذف اثر انگشت در اين مرحله،عملي کاملا غير قانوني است.

چرا قبل از شکل گيري اين اعتراضات بر تخلفات صورت گرفته در شرکت شسکام هيچ گونه نظارتي از طرف مخابرات صورت نگرفته است؟!

اقدام شسکام در اخراج و حذف کارت تردد کارکنان معترض در حالي صورت گرفته است که طبق قانون کار، کارمندان حق دارند بدون تهديد شدن از طرف کارفرما براي وصول معوقات خود به اداره کار شکايت کنند! ( اين کارکنان با سابقه کار بالا و مستمر بوده اند)

کارکنان اخراج شده از کار و معترض تاکيد دارند با پيگيري شکايت ها و طلب وصول خود همچنان براي خدمتگزاري به مردم آماده هستند.که البته با حذف کارت تردد(به صورت غير قانوني) عملا از فعاليت باز داشته شده اند. بايد به اين نکته توجه شود ، که در روزهاي پايان سال هستيم و اين کارکنان منع شده از کار با شرايط معيشتي بسيار دشوار ي براي خانواده هاي خود روبرو هستند.

طبق بررسي هاي عصر اصفهان،بعضي از کارشناسان مخابرات معتقدند که با مشکل پيش آمده از ابتداي دي ماه 1400 تاکنون، آمارها حاکي ازافزايش ميزان نارضايتي شهروندان است.

چرا که افراد اعتصاب کننده از تکنيسين هاي حرفه اي و با سابقه در شسکام بوده اند که با وجود خالي بودن جايگاهشان، نمي توان به سرعت نيروهاي فني و زبده جايگزين آن ها کرد.

طبق آماري که به دست روزنامه رسيده است کمبود نيروهاي فني در اين مراکز مشکلات و شکاياتي را ايجاد کرده است مبني بر نارضايتي مردم  که اين مراکز شامل؛ مراکز خاتم النبيا در خيابان رباط، بهارستان، شهيد اشرفي ومرکز استقلال است.

خبرنگار روزنامه عصر اصفهان براي گرفتن پاسخ، در تماسي با مدير بازرسي مخابرات اصفهان ونماينده کارکنان شسکام صحبت کرد که ايشان در ابتدا ساعتي را براي مصاحبه تعيين کردند اما بعد از قطع اين تماس تلفني بلافاصه نماينده اي از روابط عمومي اصفهان با خبرنگار تماس گرفت و گفت هيچ يک از مديران مخابرات حق مصاحبه  ندارند به غير از مدير کل و مدير روابط عمومي مخابرات منطقه اصفهان …

بنابراين عصر اصفهان با درج اين مطلب، به انتظار پاسخگويي شرکت مخابرات ظرف 24 ساعت مي ماند.

 

کد خبر: 47336

نویسنده: نرگس رضایی

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 4

سلام خانم رضایی بنده یکی از افراد اخراج شده هستم لطفاً با بنده تماس بگیرید جهت برخی از توضیحات

خواهشآ یاد آوری بفرمائید که تکلیف ما بااین سنوسال ونبودکار چه میشه باوجود تورم سنگین وخرج ومخارج بالا چه کسی جوابگوی منو زنو بچه هام هست .باتشکر

باسلام
بنده بسهم خودم خواهان طرح طبقه بندی مشاغل و گرفتن حقوحقوق قانونیم هستم وشرکت شسکام با قلدری واعمال نفوذ مانع ورودم بمرکز شده بعداز بیست سال .فعلا کسی هم پاسخگو نیست.کجای دنیا رسمه که کسی احقاق حق کنه واز کار معلق بشه