26 اسفند 1402 - 5:00 ب.ظ

دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم جان گرفت

فرصت‌هایی که بریکس و شانگهای برای ایران خلق کرد

ابراهیم عزیزی گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در دولت رئیسی به وجود آمد ایجاد یک دیپلماسی فعال، کارآمد و تاثیرگذار بود. دولت سیزدهم با بهره‌گیری از عناصر مومن و متعهد با رویکردی که هوشمندانه و مبتکرانه بود توانست اقدامات خوبی را انجام دهد.

فرصت‌هایی که بریکس و شانگهای برای ایران خلق کرد

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم فصل شکوفایی حوزه وزارت خارجه بود، گفت: پیوستن ایران به پیمان‌های بزرگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مانند شانگهای و بریکس توانست فرصت‌های بزرگی را خلق کند و جمهوری اسلامی هم به عنوان یک عضو موثر در پیمان خواهد بود.

پیوستن ایران به پیمان بریکس فرصت بسیار خوب و قابل ملاحظه‌ای است و اگر جمهوری اسلامی ایران با یک نگاه کامل و جامع به ظرفیت‌های بریکس نگاه کند می‌تواند از این فرصت برای حل مسائل اقتصادی استفاده کند.

آغاز ورود ایران به این پیمان‌ها نیازمند زمان است ضمن اینکه فراهم شدن زمینه عضویت ایران در پیمان‌های بریکس و شانگهای موضوع حائز اهمیتی است و این پیمان‌ها در مسیر و در فرصت‌های پیش رو می‌تواند دستاوردهای مثبتی برای رشد و توسعه کشور داشته باشد.ما نباید توقع داشته باشیم که این پیمان‌ها همه دستاوردهای خود را در ۶ یا ۹ ماه نشان دهند زیرا ارتباطات، راهگشایی‌ها، گره‌گشایی‌ها و تبادلات تجاری که از این طریق آغاز می‌شود برای جمهوری اسلامی ایران خلق فرصت می‌کند.

یکی از بحث‌های بسیار خوبی که در دولت سیزدهم شاهد بودیم دیپلماسی اقتصادی بود. در وزارت امور خارجه یکی از افراد باتجربه، باسابقه و توانمند وارد حوزه دیپلماسی اقتصادی شد و با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی توانست این امکان را فراهم کند که با بسیاری از کشورهای همسو و دارای توانمندی‌های اقتصادی همکاری شود.دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم جان گرفت، رشد کرد و مسیر خوبی را طی می‌کند که البته باز هم نیازمند زمان است.دیپلماسی اقتصادی، توسعه روابط منطقه‌ای و پیوستن به پیمان‌های بزرگ مانند شانگهای، بریکس و اوراسیا فرصت‌هایی بوده که مجلس و دولت سیزدهم با همکاری یکدیگر خلق کردند.

کد خبر: 143271

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0