14 فروردین 1402 - 11:54 ق.ظ

شهردار بهارستان اصفهان:

فاز1 بهارستان درحد صورتجلسه تحویل شهرداری شده است

محمد شبانی شهردار شهر بهارستان اصفهان با بیان اینکه فاز یک بهارستان در حد یک صورتجلسه تحویل شهرداری شده است، گفت: برای پذیرش فاز 2 و 3 شهر به منظور انجام اقدامات شهری و بهبود وضعیت معابر شهر آمادگی داریم و در تلاشیم به نقطه نظرات مشترکی با شرکت عمران شهر بهارستان برسیم.

فاز1 بهارستان درحد صورتجلسه تحویل شهرداری شده است

شهردار شهر بهارستان اصفهان با بیان اینکه طی مدتی که در سمت شهردار بهارستان بوده‌ام سعی کرده‌ام با توجه به نبود شورای شهر اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنم ،افزود: ساکنان بهارستان مردمی با فهم و بیشتر مهاجر هستند که به ارائه خدماتی بهتر در سطح شهر نیاز دارند.

وی به مشکالات عمده در سطح شهر بهارستان، اشاره کرد و افزود: یکی از این اشکالات رسوب مسافران در ایستگاه‌ها به مدت یک ساعت و 12 دقیقه بود که امروز با بعضی اقدامات انجام شده این مدت زمان به 10 دقیقه کاهش پیدا کرده است و درصدد هستیم مدت زمان انتظار مسافران را به 5 دقیقه برسانیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات تعریض خیابان الفت بود، این خیابان ترافیک به شدت سنگینی داشت و شهروندان را رنج می داد که به همت مجموعه شهرداری طرح تعریض خیابان ظرف مدت حدود 50 روز در دو لاین انجام شد.

شهردار بهارستان به کمبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری اشاره کرد وادامه داد: با استفاده از کمک دولتی تعدادی از تجهیزات مورد نیاز را از جمله کشنده بتن به مبلغ پنج میلیارد و 800 میلیون تومان، لودر به مبلغ پنج میلیارد تومان و سه تراکتور به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان خریداری شد.

شبانی با بیان اینکه سیستم دفن زباله به صورت پایلوت برای دو بخش از شهر در نظر گرفته می‌شود، سپس با کمک مجتمع‌های مسکونی در سایر نقاط شهر نیز اجرایی می‌شود،ادامه داد : سیستم مکانیزه سطل‌های زباله دفنی تا پایان فروردین به دست ما می‌رسد تا در سطح شهر نصب شود، چراکه وجود زباله‌گردها یکی از معضلات و مشکلات شهر هست و این سیستم به دلیل اینکه تنها یک دهنه از آن بالا است از این معضل تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

وی به اجرای سه طرح مشاوره‌ای در سطح شهر، اشاره کرد و افزود: قسمت غرب جاده خلیج‌فارس محدوده‌ای به وسعت 117 هکتار است، که باید شهرداری آن را تملک کند و درصدد هستیم طبق قانون تعیین تکلیف اراضی تکلیف این محدوده را مشخص کنید.

شبانی با بیان اینکه ورودی اصفهان از سمت شیراز، زیبنده شهر اصفهان وبهارستان نیست، افزود: سازمان خدمات طراحی در حال ارائه طرحی است تا این محدوده که اکنون در اختیار مردم و بخش خصوصی است برای شهرداری و مردم تعیین تکلیف شود.

شهردار بهارستان اصفهان با بیان اینکه آزادسازی‌های در دو طرف بلوار خلیج فارس مبالغ سنگینی نیاز دارد

، گفت: طرح بعدی مربوط به زمین‌های متعددی در حوزه مرغ(مرق) است که مردم مالک هستند، آب مناسب و زمین برای کشاورزی وجود ندارد؛ فروردین ماه سال گذشته مصوب شد که طرح پهنه‌بندی داشته باشیم و امید است ظرف سه ماه آینده به نتیجه قطعی برسیم تا ممیزی املاک و پهنه بندی انجام شود.

وی افزود: سیستم شهرسازی در بهارستان به دلیل کاغذبازی اداری سرعت پایینی دارد، بنابراین اواخر اسفندماه سال گذشته مجوز تعویض سیستم شهرسازی را اخذ کردیم و امیدوارم بهار امسال این را اجرایی کنیم.

شبانی به اصلاح بودجه شهرداری،اشاره کرد و افزود: درسال 1401 بودجه شهرداری 182 میلیارد بود که این میزان به 321 میلیارد تومان رسید که در بودجه سال 1401، شصت درصد جاری و چهل درصد عمرانی بود، اما در اصلاح بودجه سال 1402 ، به چهل وپنج درصد جاری و پنجاه وپنج درصد عمرانی رسید.

وی با بیان اینکه 30 دستگاه اتوبوس با مبلغ 150 میلیارد تومان خریداری شد که 9 دستگاه آن تحویل شده است،افزود: حدود 75 درصد هزینه اتوبوس ها را شهرداری تقبل کرده است و 114 میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

 

کد خبر: 132340

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0