29 فروردین 1401 - 2:26 ب.ظ

شهردار بهارستان:

کلنگ احداث بیمارستان بهارستان در تیرماه به زمین زده خواهد شد

محمد شبانی شهردار بهارستان با بیان اینکه برای اولین بار شورای اداری استان در این شهر برگزار شد ، گفت : با مصوبه شورای اداری استان و شهرستان اصفهان ، توسط شرکت عمران مقرر شد زمینی جهت احداث بیمارستان ۲۵۴ تختخوابی بهارستان با ارائه نقشه اجرایی آن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ،تخصیص یابد ودانشگاه ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور مجوز اقدام نموده و شرکت عمران با انجام مقدمات نسبت به تهیه نقشه فاز دوم و تدبیر برای آغاز عملیات سازه ساختمانی حداکثر تا تیر ماه امسال اقدام نماید.

به گزارش عصر اصفهان، وی با بیان اینکه جهت تأمین اعتبار احداث دو پایگاه سلامت در شهر بهارستان به میزان ۶۰ میلیارد ریال از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد ، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، باید نسبت به برگزاری مناقصه تا پایان فروردین ۱۴۰۱ و اجرای پروژه و بهره برداری تا پایان شهریورماه امسال اقدام نماید وکلیه مقدمات لازم برای شروع عملیات توسط شرکت عمران و شهرداری انجام خواهد پذیرفت.
شهردار بهارستان به مشکلات و نیازهای ورزشی بهارستان اشاره کرد و افزود: در مصوبات اخیر شورای اداری استان ، اداره کل ورزش و جوانان استان موظف شد نسبت به فعال نمودن نمایندگی درشهربهارستان در اسرع وقت اقدام نماید.
شبانی افزود: اماکن و اراضی ورزشی موجود در شهر بهارستان حداکثر تا دو ماه آینده در اختیار نمایندگی ورزش و جوانان بهارستان قرار گرفته و با هماهنگی فرمانداری اصفهان به نحوی برنامه‌ریزی و سیاستگذاری گردد که تمام آحاد مردم به خصوص اقشار کم درآمد بتوانند از امکانات آن استفاده نمایند.
وی ادامه داد: به منظور توسعه اماکن ورزشی بهارستان شرکت عمران نسبت به واگذاری دو پلاک از اراضی ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان اقدام نموده و این اداره ظرف مدت یک ماه نسبت به تأمین اعتبار برنامه ریزی نموده و حداکثر در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی انجام شود.
شهردار بهارستان با بیان اینکه شهرداری بهارستان موظف شد نسبت به انتخاب مشاور جهت مطالعه طرح جامع پهنه بندی حریم منطقه مرغ حد فاصل پل راه‌آهن تا بهارستان اقدام نماید، افزود: به منظور ایجاد هماهنگی و تناسب با ادامه تحقیقات در محدوده شهرداری اصفهان ،جلسه‌ای به محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۱ برگزار و تصمیم گرفته شود.
وی افزود: شهرداری بهارستان طبق توافقات انجام شده با شرکت عمران نسبت به تکمیل و بهره برداری ساختمان ورزش‌های باستانی بهارستان حداکثر تا پایان مرداد ۱۴۰۱ اقدام نماید
شبانی به احداث مجتمع فرهنگی و مذهبی واقع در یادمان شهدای گمنام بهارستان اشاره کرد و افزود: جلسه ای با محوریت شهرداری بهارستان جهت توافق با شرکت عمران برگزار و تا پایان فروردین سال جاری نسبت به ارسال گزارش توافق نامه مبنی بر تقسیم کار و تأمین اعتبار توسط شرکت عمران و شهرداری و زمان بندی بهره برداری حداکثر ظرف مدت شش ماه به استانداری اقدام گردد.
وی به توسعه فضاهای مورد نیاز آموزشی بهارستان اشاره کرد وادامه داد: شرکت عمران بهارستان باید نسبت به واگذاری ۴ پلاک از اراضی با کاربری آموزشی به اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام نموده و اداره کل آموزش و پرورش با هماهنگی شرکت عمران بهارستان برنامه‌ریزی لازم را برای احداث واحدهای آموزشی با تأمین اعتبار از محل منابع خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس معمول نموده , به گونه‌ای که حداکثر تا عید سعید فطر امسال نسبت به کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی اقدام شود.
شهردار بهارستان افزود: به منظور سهولت در ارائه خدمات ثبت وقایع حیاتی و استقرار نمایندگی ثبت احوال در شهر بهارستان ، شهرداری بهارستان باید نسبت به تأمین محل مورد نیاز اقدام نموده و فرمانداری اصفهان نیز در پیگیری و هماهنگی با اداره کل ثبت احوال استان ،حداکثر تا پایان فروردین ماه اقدام نماید.
شبانی در خصوص تعیین تکلیف محل آرامستان شهر بهارستان گفت: با توجه به مخالفت اداره کل محیط زیست استان با محل جانمایی شده مقرر شده حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده جلسه ای توسط معاونت امور عمرانی استانداری با حضور اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اداره کل راه و شهرسازی استان، شهرداری بهارستان، شرکت عمران بهارستان و فرمانداری اصفهان تشکیل و نسبت به بررسی سایر مکان های پیشنهادی اداره کل محیط زیست و تعیین محل قطعی آرامستان انجام شود.
وی افزود: شهرداری اصفهان ، شرکت عمران و شهرداری بهارستان اقدامات لازم جهت اجرای طرح های مرتبط با هدایت آب های سطحی منطقه در محدوده کوی راه حق، سپاهان شهر، بهارستان و اتوبان خلیج فارس و جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان آب ها و حفاظت مناطق مسکونی و جاده‌ها در برابر سیل انجام شود.

کد خبر: 114007

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0