28 دی 1400 - 2:13 ب.ظ

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در طرح‌های مسکن

حسین رجایی، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت : یکی از طرح‌هایی که دولت در دست اجرا دارد ساخت یک میلیون مسکن طی یک سال در کشور است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ رجایی ادامه داد: این طرح در اصل طرح مجلس بود و منابعش هم در بودجه دیده شد، دولت قبل چون اعتقادی به ساخت مسکن نداشت خودش را درگیر این قانون نکرد اما دولت جدید نظر مثبت داشت و شروع به اجرای این طرح کرد؛ در حال حاضر حدود ۶۰۰ منطقه در قالب طرح مسکن ملی جایابی شدند.

وی با بیان اینکه نکته مهم این است که مسکن ملی کجا ساخته شود، افزود: آیا نگاه ما نسبت به مسکن این است که صرفا مردم خانه‌دار شوند یا یک خانه ایده‌آل و مطلوب با یک معماری ایرانی اسلامی و با رعایت مسائل شرعی و فقهی ساخته شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از این مکان‌ها فولادشهر بود، اضافه کرد: وقتی وارد این منطقه می‌شویم، می‌بینیم که همین اتفاق حدود یک دهه قبل در دولت اسبق رخ داد، به این بهانه که فلاورجان، بهارستان، خمینی‌شهر زمین ندارد و همه به فولادشهر بیایند.

رجایی ادامه داد: وقتی بررسی شود می‌بینیم که ساختمان‌هایی که یک دهه پیش در این مکان ساخته شد تا الان هنوز زیرساخت‌هایش آماده نشده است، یعنی ساختمان ۸ طبقه ما هنوز آسانسور ندارد و مردم چون ناچار بودند ساکن شدند.برخی ساختمان‌ها آتش‌نشانی ندارند، ایمنی ندارند و مجموعه‌ای که ساخته شد نه پیوست فرهنگی و نه اجتماعی داشت، فقط یک خانه ساخته و تحویل مردم داده شده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی به برخی کمبودهای در مسکن مهر فولادشهر، اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار جمعیت در این منطقه ساکن شد و توجهی هم به ایجاد زیرساخت‌ها نشد.در ابتدای ساخت شهرک‌ها لازم است نیازسنجی صورت گیرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که به موازات ساخت مسکن، زیرساخت‌ها و تخصیص سرانه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و خدماتی نیز برای مردمی که قرار است در این مناطق ساکن شوند به مرحله اجرا برسد نه اینکه بعد از ساخت مسکن بخواهند زیرساخت‌‌ها را تکمیل کنند.

تجربه موفق مسکن مهر در رفع نیاز مسکن و البته ضعف‌های آن در عدم تکمیل زیرساخت‌ها الگوی مناسبی است که دولت‌مردان باید در طرح جهش مسکن مد نظر قرار دهند.

203

کد خبر: 47330

نویسنده:  محمد مهدیان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0