28 دی 1400 - 2:13 ب.ظ

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان:

30درصد دانشجوها باید به سمت هنرستانهای فنی و حرفه‌ای سوق یابند

سیدمسعود داودی در جلسه شورای منطقه‌ای اداره آموزش‌وپرورش باغبهادران که در باغ شهرداری این شهر برگزار شد به پتانسیل‌های بسیار بالای صنعتی، کشاورزی و گردشگری شهرستان لنجان اشاره کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با هدف ارتقای سطح علمی و مهارتی دانش‌آموزان و با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه لنجان مجموعه مدارس سما را با دو هنرستان پسرانه و دخترانه و پیش دبستان و دبستان پسرانه و دخترانه در شهرستان لنجان راه‌اندازی نموده و این روند را با تعاملات خوب با ادارات و آموزش و پرورش شهرستان گسترش خواهد داد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ سید داودی با تاکید بر اهمیت به توان مالی خانواده‌ها اظهار داشت: دانشگاه آزاداسلامی لنجان در راستای تأمین شهریه دانش‌آموزان، نسبت به ایجاد زمینه‌های پرداخت شهریه به صورت اقساط با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بانک رسالت اقدام نموده است.

وی به پارامترهای موفقیت شغلی اشاره کرد و اظهار داشت: برای موفقیت در کسب وکار، فقط به ۱۵درصد مهارت نیاز است، ۸۵درصد دیگر مربوط به بقیه مهارت‌ها بخصوص رفتاری و گفتاری است. که در مدارس سما به این مهم توجه شده است.

سرپرست واحد لنجان با بیان اینکه استعدادهای نهفته دانش آموزان باید شکفته شود اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با توجه به اهمیت به استعدادیابی نونهالان عزیز، هنرستان‌ها و مدارس عالی مهارتی را نیز راه‌اندازی نموده است.

وی با تاکید بر شناخت بهتر استعدادها و علایق دانش‌آموزان در راستای هدایت آنان به مسیرهای تحصیلی مناسب اظهار داشت: در غالب مدارس، به انگیزه‌ها و علایق درونی دانش‌آموزان که حاکی از استعدادهای ذاتی آنهاست، اهمیت داده نمی‌شود از این‌رو استعدادهای دانش‌آموزان کشف نمی‌شود و هدایت تحصیلی آنان به سمت رشته‌هایی با عناوین قابل احترام در جامعه متمایل شده و در این میان علاقه و استعداد دانش‌آموزان، در رتبه‌های آخر خواهد بود.

داودی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم برای مردم است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد لنجان با بسترسازی برای اشتغال دانش‌بنیان و لزوم اهمیت نقش‌آفرینی در عرصه مهارت‌آموزی، با تاسیس و راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای مهارت‌آموزی و آموزش فنون و حرفه به سمت دانشگاه کارآفرین در حرکت است.

فرماندار شهرستان لنجان باتاکید برتوان علمی بالای دانشگاه آزاد اسلامی لنجان اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرستان با پتانسیل عالی و مدیریت بسیار پویا و تعاملات خوب با آموزش و پرورش‌های شهرستان توانسته است در راه‌اندازی و توسعه مدارس سما به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

خدامراد صالحی به پتانسیل‌های بالای شهرستان لنجان و بخش باغبادران اشاره کرد و گفت: استفاده از زیرساخت‌های خوب باغبادران در راستای گسترش سما می‌تواند پیش زمینه‌ راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی در شهرستان باشد و این از عهده دانشگاه آزاد اسلامی لنجان ساخته است.

شهردار باغبهادران نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای آموزش است اظهار کرد: برای بهینه کردن آموزش به نوجوان‌های این جامعه نیاز به همکاری و مشارکت سازمان‌های دیگر بسیار مشهود است.

حجت الله امینی به توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان اشاره کرد و گفت  : استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌های شهری خواهد داد.

203

 

 

کد خبر: 47327

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0