11 دی ماه همراه با پخش مستقیم از صدا وسیما:

لنجان میزبان پیرغلامان 20 کشور

حرکت بزرگی درجهان اسلام توسط هیئت منتظران به عنوان دومین هئیت رسمی بین المللی جمهوری اسلامی درشهرستان لنجان برگزار می شود و کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) همچون سال های گذشته در روز11 دی ماه میزبان 20 کشور از جهان اسلام و 14 استان ایران است.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان، ناصربهروان/مهدی محمدی مدیر ومؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان با بیان این مطلب گفت: پس از 6ماه تلاش و کوشش کارشناسان خبره مذهبی در تهران ،قم،مشهد، اصفهان و شهرستان لنجان ، به این نتیجه رسیدیم که این کار بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ، خودجوش و آتش به اختیار و بطور صددرصد مردمی انجام شود.
وی با بیان اینکه 14 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس در این کنگره حضوردارند ، افزود: در این کنگره همچنین میزبان 20 کشور از ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان، نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، عراق و ایران خواهیم بود.
محمدی هدف از برگزاری این کنگره بین المللی و دعوت از کشورها را ایجاد اتحاد و وحدت عنوان کرد وافزود: هدف ، تجلیل از عزیزانی است که عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت(ع) کردند و نمایاندن شخصیت پیرغلامان امام حسین (ع) است همچنین جوانان معنای پیرغلام را بدانند و با آن آشنا شوند و قطره ای از این اقیانوس بیکران را در این کنگره به جوانان یادآور کرد.
مدیر ومؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان با بیان اینکه در این کنگره مراسم شال‌گذاری خادمان ، توسط خانواده‌های شهداء برای مهمانان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در مسیر ورود پیرغلامان به شهرستان لنجان ،حدود 70 موکب ، باب پذیرایی را خواهند داشت و این موکب ها بصورت خودجوش پذیرای مهمانان خواهند بود.
وی با بیان اینکه حدود 4 ماه طول کشید تا بتوانیم مجوز حضور مهمانان را در ایران کسب کنیم ، افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای برگزاری این کنگره انجام شده است. اکنون حدود 2 ماه است که این مهمانان در ایران حضور دارند که در این مدت آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود تا آداب عزاداری وتبلیغ اسلام را به کشورهای خودشان انتقال دهند.
محمدی به انعقاد تفاهم نامه در حاشیه این مراسم اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت منتظران شهرستان لنجان و 20 کشور حاضردر کنگره با عقد اخوت و برادر خواندگی امضا خواهد شد.
مدیر ومؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان با بیان اینکه بودجه این کنگره مردمی است و بخشی از آن توسط خیران بیرون از استان فراهم شده است ، ادامه داد : برای برگزاری کنگره هزینه‌های اضافی انجام نشده است ، هرچند بعضی ها معتقد بودند که کنگره ای با این عظمتی ، باید در استان‌های بزرگ مانند تهران انجام شود اما ما آتش به اختیار این کار را انجام دادیم،
وی افزود: در تلاش هستیم این رویداد بزرگ و بین المللی از طریق شبکه‌های یک یا سه ، افق، شما، قرآن و اصفهان بطور مستقیم از ساعت 19 پوشش تصویری داده شود.

کد خبر: 46795

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0