15 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

شرط برسمیت شناخته شدن شبکه های فیلتر شده اعلام شد!

اجباری شدن مجوز برای شبکه های فیلتر شده!

شرط برسمیت شناخته شدن شبکه های فیلتر شده اعلام شد!

در حالی که شبکه های اجتماعی  جهانی از جمله اینستاگرام، ایکس فیسبوک ، واتساپ و تلگرام در ایران فیلتر است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از “اجباری شدن دریافت مجوز برای صفحه هایی با بیش از 5 هزار  دنبال کننده ” خبر داد و اعلام کرد که “سامانه نظارت همگانی بر “فضای مجازی” نیز به زودی راه اندازی  می شود .

محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با تاکید بر اینکه ” نظم دادن به همه فعالیت های مجازی ،اعم از کانال های خبری و انسان رسانه ها، عملا در دستور کار قرار گرفته  است”، “دریافت مجوز” برای همه بلاگرها را اجباری خواند و افزود : تمامی بلاگر ها باید مجوز بگیرند و با مجوز فعالیت خود را ادامه دهند.”

اسماعیلی همچنین به تعیین مهلت برای فعالان فضای مجازی اشاره کرد و گفت: کسانی که مجوز ندارند باید در زمان کوتاه پیگیر شوند و مجوز فعالیت را دریافت کنند ” و به همین دلیل سامانه و فرصتی قانونی را تدارک دیدیدم تا همه کسانی که در پیام رسان های داخلی و خارجی کانال و صفحه شخصی بالای 5 هزار عضو دارند آن را در این سامانه ثبت کنند.”

این درحالی است که هنوزموضوع رفع فیلتر شبکه های مجازی خارجی حل نشده است ودر این باره یکی از مخالفان سرسخت فیلترینگ، رشیدی نماینده مجلس به تابناک گفته بود به ماگفتند”اینستاگرام و واتساپ را می‌بندیم. و فضا که آرام شد رفع فیلتر می‌کنیم. اگر فضا آرام شده که به نظر آرام می‌آید، پس چرا رفع فیلتر نشد؟ این تضادی که در بیان هست، باعث عدم اعتماد در جامعه می‌شود. بله، مردم ما پذیرفتند که در شرایط بحرانی و شرایط خاص، اینستاگرام فیلتر باشد.

در شرایط کنونی فضا آرام است اما شبکه های مجازی رفع فیلتر نشدند بلکه برای شبکه هایی که به دلیل عدم فعالیت های قانونی در کشورفیلترینگ شده اند . گرفتن مجوز قانونی الزامی شده است!

کد خبر: 141986

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0