26 اسفند 1402 - 9:00 ق.ظ

دولت های مختلف و سیاست های ثابت اقتصادی!

دو سال پیش خبرگزاری فارس در سال ۱۴۰۰ قیمت های ۹۲ تا ۱۴۰۰ را مقایسه و استدلال کرده بود اگر همین مسیری که دولت آقای روحانی رفته با یک دولت شبیه آن فکر ادامه دهد به فلان قیمت ها(چندبرابری) در گوشت، تخم مرغ، شکر و....در ۱۴۰۸خواهیم رسید. اما حالا فقط در دو سال آن قیمت‌ها در دولت آقای رئیسی محقق شده است.

دولت های مختلف و سیاست های ثابت اقتصادی!

دولت سیزدهم در بعضی مسائل مثل تسهیل مجوزهای کسب و کار، احیای کارخانه های تولیدی، اتمام پروژه نیمه تمام و…موفقیت های خوبی داشته اما در کنترل تورم، بحث خودرو و این قبیل ناکام مانده است. مساله اینجاست اگر سیاست های اقتصادی عوض نشود فرقی نمی‌کند یک دولت با چه گرایش سیاسی باشد، زندگی مردم هر روز گران تر خواهد شد!

یکی مهم ترین علل این وضعیت این است که رئیس دولت که بیش از ۷۰٪ تصمیم هایش اقتصادی است در اکثریت مسائل یک جمع بندی ندارد. دولت نه در سطح کارشناسی یا حتي مدیران میانی، بلکه در عرصه اقتصاد، حتی بین وزرا و معاونین، در موضوعات مختلف با آرای متناقض طرفیم. در این موقعیت رئیس جمهور باید بتواند بواسطه قدرتی که حاصل از تخصص، تجربه و احاطه به موضوعات دارد تصمیم های بزرگ و به موقع بگیرد؛ یکی از بزرگترین علل وضعیت فعلی فقدان چنین امری است. اما اکنون بعد از دوسال نیم هنوز رئیس جمهور در مساله های حیاتی و کلان به یک جمع بندی درستی نرسیده تا تمام کننده باشد. این عدم احاطه موجب مشکلات جدی در ساحت عدالت اجتماعی میشود.

کد خبر: 143238

نویسنده: محمدامین رضایی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0