11 اسفند 1402 - 1:52 ب.ظ

محمدرضا جانثاری، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

 تاکنون هیچ تخلفی گزارش نشده؛ ارسال صندوق رأی با بالگرد به یکی از مناطق صعب‌العبور فریدونشهر

به گزارش عصراصفهان، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری رسانه‌های استان در پوشش اخبار انتخابات، گفت:انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز هم‌زمان با سراسر در استان اصفهان و با امنیت و سلامت کامل آغاز شد و فرآیند انتخابات در حال برگزاری است.

 

محمدرضا جانثاری با بیان اینکه فرآیند رای‌گیریدر سه هزار و ۱۶۱ شعبه استان در حال انجام است، گفت: در دقایق آغازین شروع انتخابات در برخی از شعب به دلیل شرایط ناپایدار جوی اخیر به مشکل برخورده بودیم که به سرعت مشکل رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مشکلی رخ نداده که به فرآیند رای‌گیری صدمه‌ای وارد کند، افزود: در دقایق ابتدایی رای‌گیری کمتر از یک الی دو درصد از شعب دچار مشکل بودند که بلافاصله رفع شد و همه شعب فعال هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنانش به فرآیند رای‌گیری در مناطق صعب‌العبور استان اشاره کرده و گفت: تنها در شهرستان‌های فریدونشهر و شهرستان‌های غربی استان مناطق صعب‌العبور داریم و سایر مناطق استان به خودی خود و در شرایط عادی صعب‌العبور نیستند اما به خاطر شرایط جوی روزهای گذشته برخی از مناطق دیگر استان نیز به دلیل یخبندان به ویژه در راه‌های روستایی دچار مشکل شوند و در  شهرستان‌های شمالی استان از جمله نطنز، کاشان و نایین و شهرستان‌های غربی از جمله فریدونشهر و چادگان تردد مشکل داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا با با تدابیری که اندیشیدیم، همه امکانات استان از جمله راهداری، راه و شهرسازی و بخش خصوصی به کار گرفته شد تا راه‌ها و مسیرهایی که بر اثر بارش برف و یخبندان مسدود شده بودند، باز شوند و در این راستا همه راه‌ها جز یک راه در پشت کوه فریدونشهر باز شد و در آن منطقه نیز به وسیله بالگرد صندوق اخذ رأی را به شعبه مربوطه ارسال کردیم.

جان‌نثاری با تاکید بر اینکه زمان انتخابات ۱۰ ساعت طول می‌کشد، گفت: اگر رأی دهندگانی وجود داشته باشند که نتوانند در ساعت مقرر، رأی خود را به صندوق بیندازند، مطابق قانون می‌توان این زمان را تمدید کرد و احتمال این وجود دارد که ساعت اخذ رأی تمدید شود. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان‌های بزرگ مانند کلانشهر اصفهان و شهر کاشان و شهرستان‌هایی که تعداد نامزدهای انتخابات بالایی دارند و شمارش آراء تا صبح شنبه به پایان نمی رسد، در اماکنی که شعب أخذ رأی مستقر هستند، تعطیلی داشته باشیم که به صورت موردی ابلاغ می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات با تاکید بر اینکه تاکنون گزارش تخلفی مرتبط به تأثیر در انتخابات را دریافت نکرده‌این، گفت: تاکنون تخلف اثبات شده و مستند گزارش نشده است. جان‌نثاری گفت: مردم ایران هیچ وقت نظام جمهوری اسلامی را ‌در هیچ صحنه‌ای تنها نگذاشته‌اند و امروز  نیز با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهیختگان و جوانان جامعه، ملت ایران در حال شرکت در انتخابات هستند.

کد خبر: 142873

نویسنده: بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0