15 بهمن 1402 - 1:00 ب.ظ

امید به آینده‌ای روشن با «جام رسانه امید»

در آستانه چهل وپنجمین فجر انقلاب اسلامی دو رویداد رسانه ای در اصفهان رقم خورد؛

امید به آینده‌ای روشن با «جام رسانه امید»

عصر اصفهان ، ناصر بهروان

اختتامیه نهمین «جشنواره رسانه ای ابوذر» و نخستین رویداد «جام رسانه‌ای امید» از مهمترین برنامه‌های رسانه ای در دهه فجر بود. بی‌تردید در شرایط کنونی، جای برگزاری رویدادهایی همچون«جام رسانه امید» خالی بوده و بنابراین برگزاری آن بستر امیدآفرینی، نشاط و امید به آینده روشن را فراهم می‌کند.
با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر امیدآفرینی و نشان دادن پیشرفت‌های کشور و به ویژه با آغاز دهه مبارکه فجر، مسابقه«جام رسانه امید» ویژه اصحاب رسانه در تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود تا اصحاب قلم و رسانه بتوانند در این رویداد در قالب محورهای جهاد تبیین (روایتِ اولِ صادقانه)، جهاد خدمت‌رسانی و جهاد امیدآفرینی. با یکدیگر به رقابت بپردازند.
در این پیوند رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان می گوید «ما امسال در سطح استان اصفهان شاهد دهه فجری سرشار از امید آفرینی در فضای مجازی و در نتیجه آن به لطف خدا در فضای حقیقی خواهیم بود. در طول دهه مبارک فجر انتشار محتواهایی که بر مبنای جهاد تبیین و امیدآفرینی تولید شده است، ادامه خواهد داشت. ما قدردان اعتماد اهالی رسانه هستیم و کوشش کردیم عادلانه و در مدار منطق حرکت کنیم چراکه عمیقاً معتقدیم برپایی هر جشنواره‌ای سرآغاز آینده‌ای امیدآفرین برای رسانه‌هاست.»
امروزه جنگ اصلی در حوزه رسانه و روایت هاست؛ رسانه‌ها با ابزار قدرتمند می‌توانند تمامی اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی خود را پیش ببرند. قدرت رسانه تا آنجا است که می‌تواندآنچه را اراده کند به منظور اهداف خود وارونه نشان دهد و بر اذهان جهان مسلط و آن را مدیریت و مهندسی کند. در این شرایط، فعالان رسانه ای باید روایت درست و سریع از دستاوردهای پرشمار کشورمان در حوزه های مختلف ارایه کنند.
در عصر کنونی کسی منکر تاثیر بسیار رسانه در جوامع بین‌المللی نیست؛ باید اذعان کرد که هم‌اکنون قدرت رسانه‌ای غرب از کشورمان بیشتر است و آنها چندین برابر ما بر روی این ابزار سرمایه‌گذاری کرده و تاثیر سوء خود را بر افکار عمومی جامعه بر جای می‌گذارند. به ویژه این مسئله با رشد روزافزون کشورمان در تمامی زمینه‌ها از سوی دشمن بیشتر شده است.
اکنون ما با دشمنی طرف هستیم که همواره به دنبال عقب‌ماندگی ملت ایران و در فشار قرار دادن و تحریم آنان بوده و علاوه بر آن با امپراتوری رسانه‌ای خود سعی در نادیده گرفته شدن و سخره این پیشرفت‌های کشورمان داشته است. این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق پیشرفت‌های ایران پس از سرنگونی رژیم پهلوی و روی کار آمد نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد؛ اما دشمن هیچگاه این پیشرفت‌ها را برنتابید و چشم دیدن «ایران قوی» را نداشت و بر همین اساس با ابزار رسانه و تولید و پخش برنامه‌های رنگارنگ، سعی در ناچیز جلوه داده این پیشرفت‌ها داشت و دارد. علاوه بر آن، رسانه های استکباری تا جایی که می‌توانند فضای یأس و ناامیدی را در جامعه ایجاد می‌کنند تا ملت و به ویژه نسل جوان ما از انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و نسبت به آینده دلسرد شوند.

کد خبر: 141980

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0