27 آذر 1402 - 10:00 ق.ظ

اظهارات امام جمعه تهران در حمایت از گران‌سازی!

ارز نیمایی هم فساد است و همه نرخ‌ها باید در بازار تعیین شود.

* برخی اقدامات که از نظر ظاهر برای ما خوشایند است یک تهدید جدی است.

ا* قتصادی که از فضای رقابتی به «اقتصاد دستوری» تبدیل شود باعث فساد است.

* تفاوت ارز دولتی با بازار، تفاوت قیمت کالای یارانه‌ای با بازار، تفاوت ارز نیمایی با بازار! و فاصله قیمت انرژی در دو سوی مرز عامل فساد است!

* باید این مسائل در کشور حل شود تا رشد اقتصادی شکل بگیرد.

* قطعا از نظر «همه» صاحبنظران مهار رشد نقدینگی و رشد پایه پولی اجتناب ناپذیر و در میان مدت و بلندمدت باعث رشد اقتصادی است.

* امروز ۸۰درصد اقتصاد دولتی و شبه دولتی است و ذیل اصل ۴۴ باید به واگذاری شرکت‌ها به بخش واقعی اقتصاد یعنی خصوصی و تعاونی اقدام نمود.

* ناترازی اقتصاد یکی از مسائل اساسی فساد و اخلال در نظام اقتصادی است.

* بر اساس آموزه های قطعی علم اقتصاد، مادامی که از اقتصاد رانتی دولتی فاصله نگرفته و نظام انگیزشی تولید ایجاد نشود نمیتوان به رشد اقتصادی رسید.

اینها بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته توسط حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی بود. ظاهرا متن خطبه‌های ابوترابی  را از روی روزنامه نولیبرال دنیای اقتصاد تنظیم می‌کنند و صرفا جریان خاصی از نولیبرال‌های اقتصادی به ایشان مشاوره می‌دهند که بیانات خود را آموزه‌های قطعی(؟) علم اقتصاد و مورد اتفاق همه(؟) صاحبنظران اقتصادی می‌دانند..

آمارهای اشتباه،کلیدواژه‌های جهت‌دار و طرفداری عجیب از مکتب گران کن و استفاده پرتکرار از ادبیات «بازار آزاد» و فساد دانستن هر نرخی غیر از بازار حتی در اقلام اساسی در یک سخنرانی، آنهم در نماز جمعه پایتخت خیلی عجیب بود.

کد خبر: 140264

نویسنده: سید امیرحسین حسینی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0