2 اسفند 1402 - 6:31 ب.ظ

توضیحات دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره مصوبه ممنوعیت فیلترشکن‌ها

استفاده از فیلتر شکن در دستگاه های دولتی ممنوع

آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره مصوبه ممنوعیت فیلترشکن‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مصوبه شماره سه جلسه نود و ششم این شورا را اخیرا با موضوع «بررسی راهکار‌های افزایش میزان سهم ترافیک داخلی و مقابله با پالایش‌شکن‌ها» که در تاریخ ۱۹ دی به استحضار مقام معظم رهبری رسیده بود٬ برای اجرا ابلاغ کرد.

با ابلاغ این مصوبه از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی، استفاده از ابزار‌های پالایش شکن ممنوع می‌شود، مگر مواردی که دارای مجوز قانونی باشد.

این موضوع واکنش هایی را در بر داشت که به همین دلیل دبیر شورای عالی فضای مجازی در ارتباطی تلویزیونی درباره مصوبه ممنوعیت فیلترشکن‌ها جهت رفع سوالات، توضیحاتی را مطرح کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مصوبه مربوط به ممنوعیت استفاده از پالایش شکن ها “مخاطب عمومی” ندارد و خطاب مصوبه دستگاه ها هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مصوبه مربوط به استفاده از پالایش شکن ها مخاطب عمومی ندارد و برداشت ها در این باره نادرست هستند.

آقامیری گفت: مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی یک سند سیاستی است و مخاطب آن، دستگاه های قید شده در ابتدای ابلاغیه هستند.

وی با بیان این که این سند و به طور خاص بند ششم آن که در خصوص ممنوعیت استفاده از پالایش شکن هاست، مخاطب عمومی ندارد، افزود: برداشت ها درباره این که مخاطب این مصوبه مردم هستند، نادرست است؛ بلکه این مصوبه دستگاه ها و تنظیم گران بخشی را ملزم کرده که امکان دسترسی مردم به سکوها و خدمات پرمخاطب خارجی را در چهارچوب قوانین و با ساز و کارهای جدید فراهم کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: قطعا اگر نیازهای مردم به این خدمات برطرف شود، دیگر نیازی به استفاده از پالایش شکن ها و فیلترشکن ها ندارند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: مصوبه سیاستی اخیر در امتداد ابلاغیه سال ۹۸ است که مجوزهای قانونی را برای مواردی که راهکارهای دیگر جوابگو نیستند، فراهم می کند.

کد خبر: 142654

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0