29 خرداد 1402 - 11:21 ق.ظ

برخورد با مدرسان قلابی در فضای مجازی

مجید عشقی، رییس سازمان بورس به برنامه‌های سازمان بورس برای برخورد با مدرسان قلابی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی در فضای مجازی به دنبال پروژه کردن سهام و فعال کردن کانال فضای مجازی باشند.

برخورد با مدرسان قلابی در فضای مجازی

عشقی با بیان اینکه بازار جذاب است و سرمایه‌گذاران به دنبال انتخاب هستند، افزود: ممکن است برای این انتخاب به دنبال افرادی بروند که هیچ‌گونه مجوزی ندارند.

وی ادامه داد: در این زمینه فعالیتی را شروع کردیم و درصدد رصد کانال‌ها در فضای مجازی هستیم که اکنون این اقدام با همکاری نهادهای مربوطه در حال انجام است.

رییس سازمان بورس به برخورد این سازمان با پرونده‌های تخلفاتی اشاره کرد و گفت: اکنون با توجه به توسعه سامانه‌های نظارتی می‌توان مسایل مربوط به دستکاری سهام، قیمت‌ها و ارائه مشاوره‌های بدون مجوز را به سرعت شناسایی و با آنها برخورد جدی کرد، برخوردها باید به گونه‌ای باشد که بازدارنده باشند.

عشقی اظهار داشت: هنوز به پرونده‌های تخلفاتی سال ۹۸ که رشد بازار آغاز شده بود رسیدگی نشده است و هنوز پرونده‌ها در دادگاه‌ها بلاتکلیف هستند، این باعث شده تا بازار تصوری از برخورد با اینگونه پرونده‌های تخلفاتی نداشته باشد.

وی در واکنش به صحبت برخی فعالان بازار مبنی بر دستکاری دولت در معاملات بازار سهام گفت: دولت به هیچ عنوان هیچ دستکاری را در بازار نداشته، یکی از مراقبت‌های ما این بوده تا دولت دخالتی را در بازار نداشته باشد که در این زمینه موفق عمل کردیم.

رییس سازمان بورس گفت: اکنون در بازار فقط صندوق تثبیت و توسعه در حال فعالیت هستند که عملکرد آنها شفاف بوده و عملکرد آنها طبق مقرراتی است که برای آنها تعیین شده است.

کد خبر: 134712

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0