31 مرداد 1401 - 3:00 ب.ظ

۹۰ میلیارد ریال به جبران خسارات ناشی از سیل به استان اصفهان اختصاص یافت

مصوبه تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل و طوفان در برخی شهرستان‌های استان اصفهان با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و قرار شد ۹۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت به اماکن مسکونی این استان اختصای یابد.

هیات وزیران در تاریخ ۲۳ مرداد امسال با توجه به بارش برف سنگین و وقوع سیل و آبگرفتگی و طوفان در دی و اسفند سال گذشته و ۲ ماه نخست امسال در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان، مصوب کرد مبلغ ۹۰ میلیارد ریال به منظور جبران خسارت به اماکن مسکونی (شهری و روستایی) و تأسیسات زیربنایی (راه و ابنیه، خطوط آب و برق، گاز و تلفن) در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی ربط قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری) به منظور جبران خسارات مذکور، با ضمانت زنجیره ای پرداخت می‌شود.

براساس مصوبه فوق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان موظف شدند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

کد خبر: 119712

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0