17 بهمن 1400 - 9:41 ب.ظ

۴پروژه گردشگری و صنایع دستی سمیرم در دهه فجر به بهره برداری می رسد

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سمیرم گفت:۴پروژه در حوزه های سه گانه این اداره همزمان با دهه فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش عصر اصفهان از سمیرم، فاطمه طایی/سعیدسلمانیان گفت :درنظر داریم در دهه فجر امسال ۴ پروژه در سه حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح نماییم.

وی افزود:افتتاح خانه میراث وصنایع دستی درشهرسمیرم،بهره برداری از ساختمان دبیرخانه روستای ملی بافته های داری در بخش وردشت و روستای مهرگرد،افتتاح و بهره برداری از ساختمان شورای اسلامی و خانه صنایع دستی و هنرهای سنتی در بخش وردشت و روستای نرمه و همچنین افتتاح اقامتگاه بوم گردی امیر عطا در روستای نرمه، ازجمله این طرح هاست.

وی گفت :خانه میراث و صنایع دستی در شهر سمیرم در طبقه فوقانی حمام تاریخی خواجگان واقع شده و مساحتی در حدود ۵۵ متر مربع را شامل می شود و بازسازی این مکان با استفاده از مصالح بومی و طرح سنتی اجرا گردیده است که در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت:بهره برداری ازساختمان دبیرخانه روستای ملی بافته های داری در بخش وردشت و روستای مهرگرد با بازسازی حمام سنتی موجود در مرکز روستا صورت گرفته است.
سلمانیان تاکیدکرد: زمان اجرای بازسازی این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع و در بهمن ماه ۱۴۰۰ تکمیل تجهیزات آن به پایان رسیده است که مساحت آن در حدود ۱۵۰ متر مربع و به سبک سنتی و کاربری اداری و کارگاههای اجرا شده است.
وی افزود:عملیات اجرایی این پروژه باهمکاری اداره میراث فرهنگی ،کردشکری و صنایع دستی و دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای مهرگرد انجام شده است.

سلمانیان گفت:بهره برداری از ساختمان شورای اسلامی و خانه صنایع دستی و هنرهای سنتی در روستای هدف گردشگری نرمه با مساحت حدود۱۳۰ متر مربع طی تفاهم نامه و همکاری اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی،توسط دهیار و شورای اسلامی روستای نرمه،بازسازی و با تکمیل تجهیزات آماده افتتاح می باشد.

سلمانیان با اشاره به افتتاح اقامتگاه بوم گردی امیرعطا در روستای نرمه گفت : این اقامتگاه با مجوز میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توسط بخش خصوصی احداث گردیده به بهره برداری می رسد.

سلمانیان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تجلیل از مدیران تاسیسات گردشگری و پیشکسوتان صنایع دستی، برپایی کارگاه‌های ورکشاپ در حوزه صنایع‌دستی ، برپایی نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام می باشد.

کد خبر: 47745

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0