10 مرداد 1402 - 10:02 ق.ظ

یک ریسه تیم که آویزان بودجه دولتی هستند!

از وزیر بهداشت و درمان و پزشکی پنهان نیست، از شما چه پنهان، این روزها کوچک کردن اعضای بدن برای عده ای از نان شب هم واجب تر شده و از حالت مُد و چشم هم چشمی خارج و به یک راهبرد تبدیل شده است! از کوچک کردن بینی و شکم و گوش گرفته تا بدنه دولت! در مورد اعضا و جوارح بدن ما به شخصه اطلاعات چندانی نداریم و فقط هر از گاهی می بینیم یک عده روی دماغ شان چسب چسبانده اند و ما متوجه می شویم دماغ شان را ختنه کرده اند ببخشید دماغ شان را عمل کرده اند؛ ولی در مورد بدنه دولت همه می دانیم یکی از راهکار های کوچک کردن بدنه دولت و تعدیل اقتصادی، واگذاری بخشی از امورات دولتی به بخش خصوصی است.

عصر اصفهان ، وحید حاج سعیدی

احسنت… خدا را شکر همه گوشی تان آمد و متوجه شدید که منظورمان کدام بخش از دولت است. به قول شاعر« چه خوشست راز گفتن بـه حریف نکته سنجی. . . کــه سخن نگفته باشی بــه سخن رسیده باشد!» بله موضوع تیم های فوتبال … این موضوع چند سالی است که از سوی دولت در مورد باشگاه های دولتی با جدیت(!) دنبال می شود و از سال 84 دولت ها سعی دارند تیم های فوتبالی را که آویزان بیت المال هستند به بخش خصوصی واگذار کنند. از جمله سریال های تکراری سازمان تربیت بدنی هم در ابتدای هر سال ، ضایعه یا شایعه یا خبر قطعی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است ولی در عمل باز هم چند صد میلیارد تومان از پول زبان بسته بیت المال صرف بازیکنانی می شود که آخرین افتخارشان در سطح آسیا و جهان پنالتی گرفته نشده روی دژاگه مقابل آرژانتین و مهار پنالتی رونالدو و برد ولز است و خلاص…
یک زمانی هم استاد عزیز محمدی رئیس لیگ خیلی قاطع فرموده بودند: هر باشگاهی را که خصوصی نشود، از لیگ کنار می‌گذاریم!
البته پیش خودمان بماند الان بعد از گذشت سال ها از آن داستان، مسئولین فدراسیون به بچه های فیفا گفته اند تیم های ما به بخش خصوصی واگذار شده اند و مدارکش نیز موجود است. حالا دوستان در کنفدراسون آسیا گز و پسته و قالیچه دوست دارند، یک مسئله شخصی است و ما به خورد و خوراک و علاقه مندی های افراد کاری نداریم!
سوای داستان واگذاری تیم های دولتی به بخش خصوصی، سازمان لیگ هر ساله طی بخشنامه ای اسامی تیم های بدهکار را اعلام می کند و با قاطعیت اعلام می کند که تیم های بدهکار حق برگزاری مسابقه ندارند که این قصه مثل هر سال ، درست در هفته آخر با یک تعهد کتبی و ریش گرو گذاشتن عده ای که اصلاً ریش هم ندارند ختم به خیر می شود و همه تیم ها وارد گود می شوند و این گلوله برفی بدهکاری سال به سال بزرگتر و حجیم تر می شود و چک های برگشتی بیشتر. فقط یک نکته برای ما لاینحل باقی مانده که این تیم هایی که نه در آمد دارند ، نه سود و نه زمین برای تمرین ؛ کلی هم به در و همسایه و هتل و مسافرخانه بدهکار هستند و به قول برخی دوستان سالهاست آویزان بیت المال و بودجه دولت، چطور قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند؟! اصولاً کدام شیر پاک خورده ای ( شاید هم دامداران یا میهن خورده) حاضر است بابت این تیم های بدهکار پول بدهد؟! گفته اند پول علف خرس است ولی هنوز اینقدر هم بی مقدار نشده که یک آدم عاقل چند میلیارد هزینه بازیکنانی کند که بسته پیشنهادی برخی از آنها برای عقد قرارداد از بسته های پیشنهادی 5+ 1همپیچیده تر و پُر و پیمان تر و حرف و حدیث پشت سرشان هم از حواشی كتاب «سيبويه سليمان العيوني» بیشتر است؟!

کد خبر: 136002

نویسنده: وحید حاج سعیدی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0