23 فروردین 1401 - 2:07 ب.ظ

کلنگ زنی فاز دوم نیروگاه خورشیدی شهرستان جرقویه

فاز دوم نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی شهرستان جرقویه با مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و با حضور مسئولان استانی و نمایندگانی از استان های همجوار ، کلنگ زده شد.

به گزارش عصر اصفهان، مهران زینلیان معاون عمرانی استاندار اصفهان در این مراسم گفت : برای توسعه نیروگاه های خورشیدی حدود 580 مگاوات ظرفیت آماده واگذاری داریم که مجوزهای لازم نیز گرفته شده است.
وی افزود : با توجه به کمبود منابع آبی ، در استان اصفهان شرایطی با رویکرد توسعه متوازن به خصوص درشرق اصفهان فراهم شده است که موجب توسعه صنایع دانش بنیان و بومی محلی خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه اختصاص زمین برای نیروگاه خورشیدی از اولویت های ما در این زمینه است ، افزود: دراصفهان میانگین دمای بالای روزهای خورشیدی وجود دارد و استفاده بالایی از برق می شود و اگر این نیروگاه‌های خورشیدی در اصفهان ایجاد شود فاصله تولید و مصرف کم می‌شود.
زینلیان افزود: این ظرفیت در استان وجود دارد تا شرکت سرمایه گذاری غدیر بتواند تولید 900 مگاوات برق خورشیدی تا سال 1404 را در استان اجرایی کند.
رسول موسی رضایی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان در حاشیه کلنگ زنی این نیروگاه گفت: منطقه شرق اصفهان به دلیل شرایط اقلیمی و تابش آفتاب و همچنین وجود زیرساخت شبکه مورد نیاز ، منطقه مستعدی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی است و با بهره برداری از فاز دوم نیروگاه 20 مگاواتی غدیر حدود 2 دهم درصد برق مورد نیاز استان از طریق این نیروگاه تأمین خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کشور شرکت های توانمندی برای تولید انرژی های تجدید پذیر وجود دارد و تنها مشکل این شرکت ها را تأمین زمین برای ایجاد نیروگاه بیان کرد و افزود: مدیریت استان اصفهان باید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع منابع طبیعی استان زمین مورد نیاز است شرکت ها را تأمین کنند.
امیر عباس حسینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر نیز با بیان اینکه از 365 روز سال، حدود 300 روز آسمان کشورمان آفتابی است افزود: بسیاری از مناطق کشورمان ظرفیت تولید انرژی برق خورشیدی را دارند و کارشناسان باید به این موضوع توجه کنند.
وی نبود توازن انرژی را چالش آینده توسعه صنعتی کشورمان بیان کرد و گفت: تولید 100 مگاوات برق خورشیدی هدف گذاری امسال و تولید 900 مگاوات برق خورشیدی تا سال 1404 کشور از برنامه های مجموعه شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر است.
سید فریدالدین معصومی مدیر عامل هلدینگ غدیر نیز در این مراسم گفت: برنامه ما تولید ۹۰۰ مگاوات نیروگاه تا سال ۱۴۰۴ است که در بخشی از کشور ایجاد شود و میزان تابش آن قابل توجه است که این حالت در منطقه اصفهان، شمال فارس، جنوب یزد ، بالای پنج هزار مگاوات تابش در روز داریم که دو برابر کشوری است.
وی افزود: فاز دوم نیروگاه خورشیدی شهرستان جرقویه، پنجمین پروژه شرکت است که در آن ۲۰ مگاوات نیروگاه به ۱۰ مگاوات قبل افزوده خواهد شد که با تأمین زمین بناست ۶ الی ۸ ماهه آماده شود تا موجب بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر: 111988

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0