3 مهر 1402 - 8:00 ق.ظ

در آستانه هفته دفاع مقدس خطاب به مسئولان شهر بهارستان:

گلزار شهدای مظلوم بهارستان در بلاتکلیفی مدیران!

شهر بهارستان از اوایل دهه هشتاد افتخار میزبانی از پنج شهید گمنام دفاع مقدس را دارد و در این مدت شهروندان شهر تمایل و توجه خاصی به این مکان مقدس نشان داده اند و مزار ایشان با وجود داشتن کمترین امکانات همه روزه شاهد حضور زائرینی است که برای خلوت با خدا و زیارت و مدد گرفتن از ارواح پاک شهدا در این مکان حاضر می شوند.

گلزار شهدای مظلوم بهارستان در بلاتکلیفی مدیران!

 

به گزارش عصر اصفهان به نقل از پایگاه خبری بهارستان سلام،

باعث تأسف است که مسئولان دو دهه گذشته شهر که معمولا به بهارستان به چشم سکویی برای پرش و محلی برای جمع کردن رزومه نگاه کرده اند سال هاست توجه خاصی به این مکان مقدس نداشته و اقدام چشمگیری برای سروسامان دادن به وضعیت آشفته گلزار شهدای شهر انجام نداده و به نظر می رسد گوش شنوایی هم برای شنیدن گلایه مردم در این خصوص نداشته و ندارند.

گذشت حدود دو دهه فرصت مناسبی برای اجرای پروژه هایی همچون دیوار کشی، محوطه سازی، احداث پارکینگ، آسفالت، فروشگاه محصولات فرهنگی و خوراکی و پایگاه بسیج، نصب دوربین مداربسته و … در محل گلزار شهدای گمنام بهارستان بوده ولی نه تنها هیچ یک از این موارد انجام نشده بلکه وجود گهگاه حیوانات وحشی منطقه کلاه قاضی در محوطه گلزا شهداء به دلیل نداشتن دیوار و حصار، عدم حضور همیشگی نگهبان، پارکینگ های خاکی، احداث سرویس بهداشتی در مکانی نامناسب و نا امن با درب های اغلب بسته، آب سردکن معمولا خاموش و خراب، یکی دو محل گرفتن وضو ولی بدون شیر آب، چند وسیله بازی کودکان با تاب های بدون صندلی و … در محوطه گلزار شهدای گمنام بهارستان به خوبی گویای بسیاری از واقعیت ها در خصوص عملکرد مسئولان شهر است.

*عملکرد شرکت عمران بهارستان
بالاخره چند سال پیش بعد از مدت ها خواب عمیق شرکت عمران به عنوان سازنده شهر بهارستان، بنای یادبود گلزار شهدا توسط این شرکت احداث شد. بنایی با سقفی عجیب و نامتعارف که نه مانع تابش نور خورشید بر سر زائرین و سنگ مزار شهدا در گرمای تابستان می شود و نه از ریزش باران و برف بر روی ایشان در فصل زمستان جلوگیری می کند. بنایی که با همه نواقصش در قسمت ورودی آن، کاشی کاری با نوشته: “اهدایی از طرف شرکت عمران شهر بهارستان” نصب شده است و باعث می شود همیشه با دیدن آن با خود زمزمه کنم: اگر می دانستند برای هر صندلی ریاست در کشور خون ۷۲ شهید ریخته شده، به جای گذاشتن منت در قبال انجام وظیفه و درج این عبارت بعد از آن همه کم کاری، بالای میز مدیریتشان تابلوی ” اهدایی از طرف شهدا” نصب می کردند.

*عملکرد شهرداری بهارستان
شهرداران شهر بهارستان اگر در کنار درج آن همه عکس شهید در اتاقشان، گلایه مردم در خصوص وضعیت نابسامان گلزار شهدا را می شنیدند، حال زائرین شهدا و کودکان ایشان هنگام مراجعه به سرویس های بهداشتی با درب بسته گلزار شهدا را درک می کردند و احتمالا وضعیت امروز گلزار شهدای بهارستان از لحاظ حفاظت و نگهبانی، نظافت، آسفالت، رنگ آمیزی، امکانات اولیه، فضای سبز و … اینگونه نبود.

*عملکرد دفترامام جمعه
امام جمعه بهارستان نیز اگر به جای انتقال مراسمات چندین ساله شهر با جمعیتی زبانزد، از گلزار شهدای گمنام به مساجد بعد از پیگیری های بسیار، وضعیت نابسامان گلزار را از بلندگوی نماز جمعه اعلام و بیشتر از قبل در این خصوص مطالبه گری می‌نمود، قطعا وضعیت گلزار شهدای بهارستان از حالا بهتر بود.

*عملکرد بسیج بهارستان
فرمانده جدید ناحیه بسیج بهارستان هم اگر در کنار تعریف خاطرات شهدا و تمجید از ایشان در نشست خبری هفته دفاع مقدس، نتیجه بررسی هایش در خصوص پیشنهاد خبرنگار بهارستان سلام در نشست خبری قبلی برای احداث پایگاه مقاومت بسیج در محل گلزار شهدا با هدف حضور مستمر بسیجیان در فضایی با پتانسیل بالای انجام عملیات های فرهنگی و افزایش امنیت گلزار را اعلام می نمود حداقل باعث تشویق روحیه مطالبه گری خبرنگاران در خصوص پیگیری حل وضعیت نابسامان گلزار شهدا می گردید.

نتیجه آنکه وضعیت نابسامان امروز گلزار شهدای شهر بهارستان حاصل بی توجهی جمع زیادی از مسئولان دو دهه قبل بعضا حتی دلسوز و انقلابی است که هر سال حداقل چندین مرتبه در سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دهه فجر برای عطرافشانی مزار شهدا در آن مکان مقدس حاضر شده اند و عرض ارادت نموده، فاتحه خوانده، عکس گرفته و رفته اند و ای کاش دفعه بعد هنگام عطر افشانی با مقایسه وضعیت گلزار شهدای بهارستان با گلزار شهدای برخی شهرها و حتی بعضی روستاهای کشور، کمی از شهداء هم خجالت بکشند.

کد خبر: 137649

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0