کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در خصوص کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار در میان دستگاههای اجرایی کشور توضیح داد.
به گزارش عصر اصفهان، کاظم نظمده با اشاره به موفقیت سازمان بهزیستی در کسب رتبه برتر عملکرد در بین دستگاههای اجرایی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور در طرح ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور مرتبط با محیط کسب و کار در سال 99 توانست در بین 18 دستگاه اصلی و 23 دستگاه فرعی رتبه اول را کسب کند. مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح ارزیابی دستگاههای اجرایی کشور گفت: این کار توسط مرکز پژوهشهای اتاق ایران و مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی در تابستان 1400 انجام شده است و به مدت 25 روز در ماههای تیر و مرداد طرح ارزیابی انجام شده است.
وی اضافه کرد: محیط کسب و کار به مجموعه عواملی گفته میشود که بر عملکرد یا اداره آن سازمان، بنگاه و دستگاه موثر است و به نوعی این محیط کسب و کار، خارج از کنترل مدیران سازمانها و دستگاهها است. امروزه بهبود محیط کسب و کار یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور به شمار میرود. طرح ارزیابی بر اساس مفاد قانونی از جمله قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون برنامه ششم و مصوبههای هیات وزیران انجام شده است و از تکالیف متعددی بوده است که برای دستگاههای اجرایی در جهت بهبود کسب و کار تعیین شده است تا منجر به ارتقای جایگاه بینالمللی کشور در وضعیت کسب و کار و رفع مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی و سرمایهگذاران در کشور شود.
نظمده تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر کسب و کار طرح ارزیابی را برای سومین بار در کشور انجام داد و با اجرای این طرح، نظرسنجی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور انجام شد و 4 مولفه در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی افزود: 4 مولفه شامل سهولت در فرایندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات، کیفیت رسیدگی به درخواستهای قانونی مراجعین، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع و شفافیت و اطلاعرسانی درباره ارائه خدمات بوده است. نتایج بررسی این مولفهها در سطح ملی از دقت کافی برخوردار است و با استفاده از روشهای آماری دقیق انجام شده است و سازمان بهزیستی توانسته بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب کند و به عنوان دستگاه برتر در بین 18 دستگاه اصلی و 23 دستگاه فرعی شناخته شود.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این موفقیتها و کسب رتبهها نباید ما را مغرور کند بلکه باید در راستای بهبود مستمر کیفیت به نقاط مغفول و اموری که بتواند رضایت گروه هدف را افزایش دهد، بپردازیم.
104
منبع: ایلنا
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد