1 آذر 1402 - 9:00 ق.ظ

کتاب حاج مالک

«حاج مالک»؛ خاطرات شفاهی «غلامرضا مالکی»، از فرماندهان مهندسی لشکر علی‌بن ابی طالب(ع) در دفاع مقدس به قلم «محمدعلی نظیری» منتشر شد.

کتاب حاج مالک

حاج «غلامرضا مالکی» در بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس از جمله رمضان، محرم، بدر، خیبر و مرصاد حضور داشت و در عملیات خیبر به‌عنوان فرمانده مهندسی لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب در منطقه بود و با شهید «مهدی زین‌الدین» همکاری می‌کرد. «حاج مالک» همچنین مسئول دفتر طرح و تحقیقات سپاه بود تا نیازهای مهندسی جنگ را از ظرفیت‌های صنایع اراک تأمین کند.

تویوتا شنی‌دار، کانال نهرکن و تله‌کابین حاصل آن دوران است. در بخشی از این کتاب، این طور می‌خوانیم: «شنی باید زیر این لندکروزها بسته می‌شد. تسمه را دادیم بافتند. جنس تسمه سبک بود و با شنی تانک که سنگین بود تفاوت داشت. این شنی‌ها را بردم لرستان. آن جا شنی‌ها را بستیم زیر تویوتا. تویوتا در حدود دو متر برف از ارتفاع بالا می‌رفت. بعد شنی‌ها را بردیم خوزستان. در تپه‌شنی‌های بستان، لندکروز شنی‌دار را پر از نیرو کردم. ماشین راحت با سرعت سی کیلومتر در ساعت از شیب سی‌درجه‌ای عبور کرد. شنی‌ها را به مناطق باتلاقی و گلی هم بردم. در این مناطق هم جواب می‌داد. آخرین آزمون منطقه کناره اروند بود. در اروند، موقع جزر، پنجاه‌شصت سانت باتلاق درست می‌شد و چاله‌های منطقه پر از آب. این چاله‌ها بر اثر بمباران دشمن به وجود آمده بود. شنی تویوتا آن جا هم به‌ راحتی مانور می‌داد.» کتاب «حاج مالک» که تحقیق آن برعهده «مجید مالکی» بوده و تدوین آن توسط «محمدعلی نظیری» صورت گرفته است، در ۲۸۰ صفحه و شمارگان هزار جلد توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

باهم کتاب بخوانیم 

کد خبر: 139627

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0