15 اردیبهشت 1399 - 1:13 ب.ظ

چرا ویروس کرونا در برخی نقاط جهان کُشنده‌تر ظاهر شده است؟

ویروس کرونا در ایران تعداد زیادی از مردم را کشته است، اما نرخ کشته‌ها در همسایگان این کشور مثل عراق بسیار کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از نیویورک تایمز، کرونا ویروس تقریباً در هر کشوری روی زمین نفوذ کرده است، اما تأثیر آن بسیار طاقت فرسا به نظر می‌رسد. کلانشهر‌های جهانی مانند نیویورک، پاریس و لندن ویران شده اند، در حالی که شهر‌هایی نظیر بانکوک، بغداد، دهلی نو و لاگوس تاکنون وارد موقعیت حساسی نشده اند.

اکنون پرسش مهم این است که سؤالی که چرا ویروس برخی نقاط را تحت الشعاع قرار داده و برخی دیگر را نسبتاً دست نخورده باقی گذاشته است؟ معمایی است که تئوری‌ها و گمانه زنی‌های بیشماری را ایجاد کرده است، اما پاسخ قطعی ندارد.

دانستن پاسخ این پرسش می‌تواند پیامد‌های عمیقی در نحوه واکنش کشور‌ها به ویروس داشته باشد. به خصوص برای تعیین این که چه کسی در معرض خطر است و چه موقع زمان مناسب برای بیرون رفتن است.

در حال حاضر صد‌ها مطالعه در سراسر جهان در حال بررسی است که چگونه جمعیت شناسی، شرایط موجود و ژنتیک می‌تواند بر تغییرات گسترده تأثیر بگذارد. پزشکان در عربستان سعودی در حال مطالعه هستند که آیا تفاوت‌های ژنتیکی ممکن است به توجیه میزان شدت در Covid-۱۹ در مورد عربستان سعودی کمک کند، در حالی که دانشمندان در برزیل به دنبال رابطه ژنتیک و عوارض کووید ۱۹ هستند. تیم‌های مختلف در کشور‌های مختلف مشغول مطالعه هستند که آیا دارو‌های پرفشاری خون ممکن است شدت بیماری را بدتر کند و اینکه آیا واکسن خاص سل ممکن است تاثیری برعکس داشته باشد یا خیر.

کد 300

کد خبر: 43818

منبع: نیویورک تایمز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0