18 تیر 1402 - 9:22 ب.ظ

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ؛

پیک دانایی به اصفهان رسید

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، طی مراسمی با حضور منیره جعفری سرپرست کانون استان کتاب های ارسالی از تهران با عنوان « در مسیر دانایی بر بال کتاب» به اصفهان رسید و تحویل اداره کل کانون استان گردید .

پیک دانایی به اصفهان رسید

به گزارش عصر اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، طی مراسمی با حضور منیره جعفری سرپرست کانون استان ، شهروز نادر پور سرپرست معاونت اداری و مالی و کارشناسان ستادی کتاب های ارسالی از تهران با عنوان « در مسیر دانایی بر بال کتاب» به اصفهان رسید و تحویل اداره کل کانون استان گردید .

مرحله اول طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز و تا هفته کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

برهمین اساس تعداد ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال می‌شود.

در این طرح ، فرآیند تامین کتاب به عنوان اصلی‌ترین موجودی مراکز فرهنگی هنری کانون از طریق چاپ کتاب‌های کانونی و خرید کتاب‌های مناسب از دیگر ناشران حوزه کودک و نوجوان آغاز شده و در مرحله اول آن ۸۴۵ هزار جلد کتاب آماده توزیع به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های مناطق محروم سراسر کشور است.

برخی از این کتاب‌ها، برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کانون هستند که کانون طبق تعهداتش نسبت به خرید و ارسال آن به استان‌ها اقدام کرده است.

براساس این خبر «نردبان، محراب قلم، کتاب پرنده، منادی تربیت، پیام محراب، غنچه، گویا، شهر قلم، افق و سوره مهر» از جمله ناشرانی هستند که کتاب‌های آنها به مراکز کانون ارسال می‌شود.

شایان ذکر است فرآیند خرید کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان از سوی کانون ادامه دارد و به مرور از  ناشران دیگر نیز کتاب خریداری و به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.

همچنین با آغاز فصل تابستان و شروع اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، ۱۰ عنوان سرگرمی سازنده و بازی فکری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «بازی با کش، ماسک، صورتک، خشک کن گیاهان، تنگرام، بندک، خدا دوست دارد خدا دوست ندارد، پلکان، همه چیز با اتصالات ساده، گردونه تصویر و یک تار سبیل» به کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال خواهد شد.

گفتنی است فرایند ارسال کتاب تحت عنوان  « در مسیر دانایی بر بال کتاب» پس از تقسیم بندی فوری و با راهنمایی های کارشناسان فرهنگی کانون استان اصفهان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان ارسال و در دسترس کودکان و نوجوانان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

پیک دانایی به اصفهان رسید

کد خبر: 135349

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0