26 تیر 1401 - 5:00 ب.ظ

پرتال جامع مطالعات شهری ایران رونمایی شد

نمایی از پرتال جامع مطالعات شهری ایران در شورای اسلامی شهر تهران رونمایی شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان هفتاد و هشتمین جلسه خود با حضور روسای مراکز مطالعات شهرداری های کلان شهرهای کشور، از پورتال جامع مطالعات شهری ایران رونمایی کردند.

محمد منان رئیسی، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران در این آیین گزارشی از پرتال جامع مطالعات شهری ایران و همکاری با مراکز پژوهشی شوراهای هفت کلان شهر کشور ارایه کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات باید آگاهانه و با مطالعه انجام شود، اظهار داشت: مرکز مطالعات با سابقه بیش از نیم قرن به عنوان یک بازوی مطالعاتی در کنار شهرداری است.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد و افزود: از ۲ ماه پیش با همکاری کلانشهرها از جمله اهواز، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و قم هم افزایی صورت گرفت و با توجه به اینکه همیاری شوراها منجر به همکاری شهرداری ها می شد برقراری این ارتباط را با شورای کلانشهرها آغاز کردیم.

رئیسی ادامه داد: پورتال جامع مطالعات شهری به تفکیک بخش های مختلف تشکیل شده که قابلیت بازدید برای عموم علاقمندان به مطالعات شهری وجود دارد.

وی افزود: بدون بروکراسی پیچیده امکان در اختیار قرار دادن مطالعات وجود دارد و از موازی کاری در این زمینه نیز جلوگیری می شود.

رئیسی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ سند پژوهشی در نیم قرن اخیر تولید شده است، خاطرنشان کرد: ۶ هزار رکورد پژوهشی در طول این مدت در مرکز تهیه شده است.

به گفته وی، بخش قابل توجهی از این مطالعات در گذشته اجرایی نشده که با توجه شهردار به این موضوع، معاونت کاربست در مرکز تشکیل شده و طرح ها در این معاونت دنبال می شود تا شهروندان بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.

کد خبر: 118183

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0