13 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

وزارت کشور رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

وزارت کشور، وزارتخانه مادر و میدان‌دار در حوزه سیاست د اخلی، رتبه برتر در ارزیابی عملکرد را در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ به دست آورد.

نهم شهریور ماه جشنواره شهید رجایی برگزیدگان خود را معرفی کرد و در مراسمی که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در سالن اجلاس سران برگزار شد، احمد وحیدی وزیر کشور لوح تقدیر خود را به عنوان وزارتخانه برتر در حوزه عملکردی از دست ایشان دریافت کرد.

وزارت کشور که وزارتخانه مادر و میدان‌دار در حوزه سیاست داخلی است، در یک‌سال گذشته با رویکردی جهادی به دنبال ایجاد ثبات، آرامش و رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم در جای جای ایران اسلامی بود و شخص وزیر کشور با انجام بیش از ۱۰۰ سفر استانی، حضور در بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی، کوشید گره‌ای از مشکلات ایجاد شده بازکند و مرهمی بر آلام هموطنان داغ‌دیده و رنج‌کشیده گرفتار در این حوادث باشد.

ساماندهی اتباع خارجی، فعال کردن بازارچه‌های مرزی، اجرای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه، مدیریت ستاد اربعین، قرارگاه عملیاتی کرونا، آزادسازی سواحل و ساماندهی آن، مدیریت بحران و رسیدگی به هموطنان حادثه دیده در حوادثی چون سیل و زلزله، حضور وزیر کشور در حادثه متروپل آبادان که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار گرفت، از مهمترین اقدامات یک‌ساله وزارت کشور با مدیریت وحیدی بوده است.

همچنین رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی و مسایل اجتماعی، توجه به امور بانوان و خانواده و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، رسیدگی به مسایل حوزه احزاب و صدور پروانه برای گروه های سیاسی، تغییرات در تقسیمات کشوری، برگزاری منظم ستاد تنظیم بازار و پیگیری برای احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال یا راکد، از دیگر اقداماتی است که مجموعه وزارت کشور در یک‌سال فعالیت خود به آن پرداخته است.

بر این اساس، وزارت کشور علاوه بر شاخص‌های اختصاصی، در شاخص‌های عمومی همچون «دولت مردمی و نظارت عمومی»، «شفافیت و سلامت اداری»، «توسعه دولت الکترونیک» مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری»، «مدیریت ساختار سازمانی»، «مدیریت سرمایه انسانی» و توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی» حائز رتبه برتر شد.

کد خبر: 120216

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0