25 بهمن 1402 - 4:01 ب.ظ

هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری وروابط عمومی نیست

جایگاه جهاد تبیین است و اگر بخواهیم این اصل در کشور رعایت شود لازم است تا جایگاه روابط عمومی‌ها تقویت گردد.

بهمن توکلی فرد پژوهشگر روابط عمومی و رسانه روابط عمومی،

رئیس همایش رویکردهای نوین روابط عمومی کشور در نشست خبری هیأت رئیسه این همایش با اصحاب رسانه‌ در مجتمع مطبوعات اصفهان، ضمن مطلب فوق اظهار داشت: طبق قانون باید ۳ درصد بودجه سازمان‌ها در حوزه روابط عمومی هزینه شده و روابط عمومی‌های ادارات نیز در جایگاه رئیس اداره باشند که در این موارد قانون رعایت نمی‌شود.

دکترهادی زمانی، همچنین افزود: هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری و روابط عمومی نیست و ما از این دو دانش به عنوان علوم ارتباطات یاد می‌کنیم.

رئیس دپارتمان اطلاعات و ارتباطات اصفهان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: جامعه ما سرشار از مسائل اجتماعی و بحران‌هاست و یکی از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که قبل از آنکه مسئله ای اتفاق بیافتد آن را پیش بینی کنیم. وی خطاب به رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها افزود: هر کدام از ما در هر جایگاهی هستیم باید دست از انتقاد برداشته و بدون هیچ گونه کوتاهی به حل موضوعات جامعه کمک کنیم. این استاد علوم ارتباطات اضافه نمود: بهترین اقدامی که روابط عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند، حل مسائل اجتماعی است زیرا به مهم ترین موهبت الهی یعنی شناخت رسیده‌اند.

دکترکوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه همایش نیز با اشاره به اینکه امروز دولت و ملت‌هایی موفق هستند که به روابط عمومی و اطلاع رسانی اهمیت می‌دهندگفت: روابط عمومی یکی از بازوان پرقدرت مدیریت است و آنچه سازمان‌ها و دولت‌ها را حفظ می‌کند، روابط عمومی پرقدرت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، مسئولیت پذیری را بهترین نتیجه و اثر همایش رویکردهای نوین روابط عمومی دانست و با اشاره به این نکته که برای رسیدن به سبک سالم زندگی به روابط عمومی نوین نیاز داریم افزود: مهمترین گمشده جوامع امروز ما مسئولیت اجتماعی است و ما به شدت به سمت فردگرایی رفته و از حرکت به سوی جمع و ایفای وظیفه و مسئولیت اجتماعی فاصله گرفته‌ایم.

دبیر علمی کنگره نیز در این نشست، مدل‌های آینده رسانه را محتمل، ممکن و دلخواه برشمرد و اظهار داشت: در آینده کاربری منابع انسانی حوزه رسانه کاملاً عوض خواهد شد. دکتر فائزه تقی‌پور اضافه نمود: نیاز است تا یک آمادگی در خصوص تولید محتوای رسانه‌ای و افرادی که در معرض رسانه هستند به وجود آید. دکتر عباس زمانی ، هم در این نشست خبری با تشریح روند برگزاری کنگره، این رویداد را تنها رویداد علمی و پژوهشی در حوزه روابط عمومی کشور دانست.

دبیرکل همایش همچنین اضافه افزود: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی روند علمی و آموزشی و توسعه در این حوزه سریع‌تر و جامع‌تر انجام شده و منشأ اثر در سازمان‌ها و جامعه باشد. دوم اسفند ماه امسال چهارمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط عمومی کشور و همچنین اختتامیه سومین جشنواره ایده‌های خلاق روابط عمومی در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد. در حاشیه این نشست از کتاب شفافیت نظام رسانه‌ای اثر دکتر عباس زمانی و دکتر فائزه تقی‌پور رونمایی شد.

کد خبر: 142406

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0