18 بهمن 1402 - 1:00 ب.ظ

کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی

کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران بستری برای ثبت آثار و دانش روز و بومی شده علوم ارتباطات در بانک علمی جهان اسلام است.

کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی

دکتر هادی زمانی رئیس کنفرانس ضمن بیان این مطلب گفت: بانک علمی جهان اسلام (ISC)  بستری مطمئن و جامع برای محققین و پژوهشگرانی است که آثار ، دانش و یافته های علمی خود را در آن ثبت و به اشتراک بگذارند.

رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان هدف اصلی راه اندازی کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران را ایجاد بستر و درگاهی مطمئن برای ثبت آثار علمی و تحقیقات روز علوم ارتباطات عنوان نمود و اذعان کرد که وجود هیات علمی توانا و صاحب سبک در کنار همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی سراسر کشور و انتشار فصلنامه  علمی جامعه شناسی ارتباطات، زمینه ارزشمندی را برای رسیدن به این هدف والا محقق نموده است.

هادی زمانی معتقد است: علوم ارتباطات در ایران از فقر نظری و تئوریک رنج می برد و هر چند دانش روابط عمومی عملیاتی است و در عرصه های اجتماعی وجود ارزشمند خود را در حل مشکلات مردم به اثبات رسانیده  و در دوره های مختلف در تسهیل فرایندهای اجتماعی  و رفاه عمومی اقدامات اساسی را انجام داده است اما بیش از حوزه نظری و دانشگاهی وابسته به عاملین خود بوده است چرا که کارشناسان و مدیران روابط عمومی به دلیل آگاهی از این فقر نظری تلاش نموده اند تا تجربیات خود را در قالب تالیفات و آثاری به یادگار بگذارند اما این امر کمکی به توسعه مبانی نظری و تئوریک این دانش کاربردی نکرده است.

از نظر این محقق علوم ارتباطات؛ روابط عمومی به عنوان یک علم نیازمند سه مولفه اساسی است اول آنکه موضوعی مشخص برای عرصه جولان خود در نظام اجتماعی داشته باشد، دوم مفاهیم اساسی خود را باز شناخته و به خوبی تبیین نماید و سوم متودولوژی و روش شناسی منحصر به فردی را برای خود انتخاب و دنبال نماید.

زمانی معتقد است؛ تا زمانی که این سه اصل به خوبی توسط محققین مربوطه در حوزه علوم ارتباطات اجتماعی تعریف و تبین نشود. روابط عمومی از سطح تجربه به علم بدل نخواهد شد و تنها در بهترین حالت به صورت دانشی کاربردی عرصه جولان می یابد. اینکه به واقع نقطه عزیمت آن در این تبیین کجا خواهد بود؛ سوال اساسی است که نیازمند تلاش محققین و پژوهشگران دلسوزی است که چه از شیوه استقراء و چه از شیوه قیاسی به طرح ، بسط و توسعه مفاهیم نظری آن بپردازند و الا همیشه باید دلخوش به تجربیات مکتوب شده کارشناسان و مدیران روابط عمومی دلخوش دارد که در جای خود ارزشمند و حائز اهمیت است. کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران به دنبال تعمیق و بسط این رویکرد ارزشمند است .

روابط عمومی امروزه بیش از هر زمان دیگری به پارادایم های نظری جامع نیازمند است تا در کنار سایر علوم اجتماعی به رسالت بزرگ خود در عرصه های اجتماعی عمل کند.

رسالتی که به نظر دکتر زمانی آگاه سازی ، توانمندسازی و رشد خردورزی در جامعه است.

لازم به ذکر است که مراسم اختتامیه این کنفرانس در روز چهارشنبه  دوم اسفندماه (جاری)1402 در سالن همایش های مجموعه سیتی سنتر اصفهان از ساعت 9 الی 13 با حضور اساتید بزرگی چون دکترفائزه تقی پور( دانشیار و مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان) ، دکتر رضا اسماعیلی( جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه)،دکتر عباس زمانی( نویسنده ، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه نجف آباد)، دکتر ژیونگ فو (معاون مرکز نوآوری طراحی چین/ ایتالیا از دانشگاه شینگیوا و دبیر کل کمیته طراحی اطلاعات و تعامل کشور چین)،دکتر افسانه مظفری (عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران)، دکتر کریستوفر گرنت کروان ( استاد مرکز تحقیقات انفورماتیک دانشگاه ریدینگ انگلستان)، دکتر مسلم مالکی، دکتر کورش محمدی وتنی چند از اساتید صاحب نام و صاحب سبک برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این کنفرانس ارزشمند که به همت دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان ، دانشگاه دانش پژوهان پیشرو و مرکز علمی کاربردی پرستیژلند برگزار شده است، رییس و دبیر کل باشگاه ارتباطات یونسکو نیز حضور خواهند داشت.

کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی

کد خبر: 142154

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0