14 فروردین 1402 - 11:40 ق.ظ

توسط پتروپالایش اصفهان:

نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی کلنگ زنی می‌شود

محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی این مجموعه تا خرداد ماه امسال خبر داد.

نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی کلنگ زنی می‌شود

قدیری در دیدار نوروزی با کارکنان بخش‌های مختلف هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام ” مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده است و ما نیز در مجموعه خود تحقق این شعار را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سال 1402 پروژه‌های بزرگی همچون ZLD، CCRO، HERO و ساخت سه کولینگ هیبریدی در دستور کار است، افزود: با اجرای این طرح‌ها حدود ۴۰۰ متر مکعب مصرف آب در هلدینگ پتروپالایش اصفهان کاهش می یابد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه بهره برداری از تصفیه خانه پساب شاهین شهر و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان از دیگر برنامه‌های در دستور کار هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای تأمین آب مورد نیاز است، افزود: باید توجه داشت در تماسی که با استاندار داشتیم، مسئولان منتظر کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی پالایشگاه اصفهان هستند که تا خرداد ماه این امر محقق خواهد شد.

وی در خصوص روند بهره برداری از نیروگاه خورشیدی هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز افزود: در این زمینه شرکت مشعل پویا در ابتدا نیروگاه 50 مگاواتی را راه اندازی می کند، به تکنولوژی ساخت سلول های خورشیدی دست یافته و پس از آن به مرور این نیروگاه تکمیل می شود.

قدیری زمان بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان را پایان سال 1403 اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است شرکت مشعل پویا طی 12 سال این نیروگاه را تا تولید یک هزار مگاوات برق توسعه دهد که این میزان برق معادل نیروگاه بوشهر خواهد بود.

وی به امضای قرارداد باز با نیروگاه برق شهید محمد منتظری اشاره کرد وافزود: بر اساس این قرارداد این نیروگاه برق مورد نیاز ما را تا زمان بهره برداری از نیروگاه خورشیدی تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه با راه اندازی 2 نیروگاه خورشیدی یک هزار مگاواتی توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان و فولاد مبارکه عقب افتادگی کشور در بحث انرژی های تجدید پذیر جبران خواهد شد، افزود: این اقدام به منظور استراتژی عمومی دنبال می‌شود و این استراتژی امروز به اصلی ترین سیاست شرکت های بزرگ دنیا تبدیل شده است.

کد خبر: 132337

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0