13 دی 1400 - 9:56 ب.ظ

رئیسی در مراسم سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی:

«نمی‌توان» و «باید» سازش کرد در منطق حاج قاسم نبود

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز دوشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران گفت نمی‌شود، نمی‌توان و باید سازش کرد در منطق حاج قاسم نبود.  او ساز و برگ نظامی آمریکا را می‌دانست اما از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش عصر اصفهان، رئیس قوه مجریه می گوید سردار سلیمانی از عمق جان عقیده داشت که ما می‌توانیم و بهانه‌هایی مثل نمی‌شود و مگر می‌توانیم و سازش کردن در منطق حاج قاسم نبود و ایستادگی و مقاومت و دشمن‌ستیزی در مکتب حاج قاسم بود. او به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد. او یک سردار و شخصیت نظامی بود اما نباید او را فقط یک شخصیت عالی‌رتبه نظامی دید؛ تخصص فتح سرزمین‌ها را داشت اما مهم‌تر از آن تخصصی بود که خداوند برای فتح دلها در او قرار داده بود.

رئیس قوه مجریه معتقد است مکتب نه با ترور از بین می رود نه با موشک. باید متجاوز و قاتل، رئیس جمهور وقت آمریکا قصاص و باید حکم خدا در مورد او جاری شود. دولت مردان آمریکایی بدانند که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد. سردار سلیمانی بهترین جوانان را از یمن، افغانستان، عراق و سوریه ساماندهی و ظرفیت سازی کرد و نتیجه آن باعث مرگ داعش شد.

حاج قاسم به عنوان یک فرهنگ؛ راه و مکتب معرفی شد. این جمله را رئیس جمهور می گوید و ادامه می دهد شهید سلیمانی با پیروی از آموزه‌های قرآنی و تاسی به ولایت تبدیل به یک شرح صدر شده بود. حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.  حاج قاسم یک سردار و سپهبد بود، اما او را نباید فقط یک شخصیت نظامی دانست، زیرا حاج قاسم متخصص فتح دل‌ها بود.

رئیس قوه مجریه با روایت از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و فرمایش رهبری درباره این مراسم، گفت: در روز تشییع حاج قاسم، رهبری فرمودند قیامتی بر پاشده، این به معنای فتح دل‌ها بود که فقط با دست خدا شدنی است. حاج قاسم مصداق آیه شریقه «وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود. سردار سلیمانی یک دیپلمات میدان دار تمام عیار بود، زیرا بین میدان و دیپلماسی دوگانگی ایجاد نکرد. شهید سلیمانی یک فرمانده انقلابی و فراجناحی بود.

رئیسی، حاج قاسم سلیمانی را یک فرمانده فراجناحی در فکر دفع شر و دفع فساد و ظلم دانست و گفت حاج قاسم در میدان و دیپلماسی خوش درخشید. دفاع از شیعه، سنی، فلسطینی، لبنانی، ایزدی، مسیحی، متدین به ادیان ابراهیمی و… برنامه او بود. راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است. او اهل مراقبه بود، اهل صدق بود، اهل دلدادگی به خدا و اخلاص بود، اولین نکته‌ای که در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید دنبال کرد برای خدا اندیشیدن، برای خدا عمل‌کردن و در مسیر خدا ایستادگی‌کردن بود.

رئیس دولت سیزدهم گفت: رمز پیروزی حاج قاسم خشیت خدا بود. توان ظاهری آمریکا، ساز و برگ نظامی آمریکایی‌ها و یاران آن‌ها را می‌شناخت و با علم به همه این‌ها از عمق جان عقیده داشت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که ما می‌توانیم و بهانه‌هایی مثل اینکه نمی‌شود، مگر می‌توانیم؟ موانعی وجود دارد و باید یک جوری سازش کرد در منطق حاج قاسم نبود، تاکید کرد: ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی اصول مکتب حاج قاسم بود. او به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد.

او ادامه داد: شهید سلیمانی یک شخصیت نظامی بود، اما او را نباید فقط به عنوان یک شخصیت عالی‌رتبه نظامی دید، بلکه او دارای یک فرهنگ بود، سردار سلیمانی تخصص فتح سرزمین‌های غصب شده را داشت، اما مهم‌تر از آن‌ها خداوند متعال تخصصی در وجود او برای فتح دل‌ها قرار داده بود. در روز تشییع جنازه حاج‌قاسم، حضرت آقا هنگام ورود به محل نماز فرمودند، “قیامتی بر پا شده، ببینید”. این قیامت را چه کسی برپا کرد؟ این خدا بود که دل‌ها را به یک سردار فداکار و مخلص متوجه کرد. این فتح دل‌ها با پول و امکانات اتفاق نمی‌افتد، فقط باید دست قدرت خدا دل‌ها را متوجه کند.

سردار سلیمانی روح بزرگی بود که به تعبیر قرآن کریم “أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ” بود، این بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور است. او می‌گوید شهید سلیمانی در مقابل آمریکایی‌ها و در مقابل دشمنان دین سرسخت بود، اما در مقابل یک فرزند شهید و یک فرد مظلوم بی‌تاب می‌شد. هر جا می‌رفت دنبال حل مسائل و مشکلات مردم، خانواده شهدا و گرفتار‌ها بود.

رئیسی گفت: شهید سلیمانی فرمانده و استراتژیستی بزرگ بود که بین میدان و دیپلماسی دوگانگی ایجاد نکرد؛ دیپلماتی مقتدر و میدان‌داری دیپلمات بود که در هر دو میدان خوش درخشید. یک فرمانده انقلابی و یک فرمانده فراجناحی بود که مساله او نجات اسلام و مسلمین، دفع شر، فساد و ظلم بود. هدف شهید سلیمانی دفاع از سنی، شیعه، فلسطینی، لبنانی، یمنی، ایزدی، مسیحی و همه متدینین به ادیان ابراهیمی بود، لذا نگاه او این بود که چگونه شر دشمن را از منطقه بِکَند و چگونه منطقه را آزاد کند.

رئیس جمهور ادامه داد: خداوند بزرگترین مدالی که به انبیاء اعطا کرد مدال ایستادگی، صبر و بردباری بود. حاج قاسم هم خودش بسیار با ظرفیت بود و در جهان اسلام ظرفیت‌سازی کرد و این ظرفیت را از درِ خانه خدا، از عبودیت پروردگار و از حرکت ولایی برگرفته بود. حاج قاسم مرد میدان شد، چون ظرفیت داشت. او در افغانستان در یمن، در عراق و در سوریه ظرفیت جوانان را شناخت و برای دفاع از دین و کشورشان به میدان آورد و نتیجه این تلاش‌ها مرگ داعش و داعشی‌ها و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه شد.

دشمن نگران جبهه حزب‌الله در لبنان بود، اما چند حزب‌الله ایجاد و تبدیل به جریان حزب‌الله و جبهه مقاومت در منطقه، و جریان مقاومت بین‌المللی شد، این سخنان را رئیس جمهور می‌گوید و ادامه می‌دهد این شناخت ظرفیت‌هاست؛ باید ظرفیت‌ها را شناخت به موقع مورد استفاده قرار داد و آن را در مقابل جریان استکباری با شهامت، با شجاعت، با انگیزه و آماده به میدان آورد. حاج قاسم حقیقتا یک چهره انقلابی بود و به وضع موجود هم قانع نبود که بگوید حالا یک مبارزه‌ای می‌کنیم، یک کاری هم انجام می‌دهیم، یک گزارشی هم می‌دهیم. نه، تصور و تفکر و اندیشه‌اش، انقلابی بود. قانع نمی‌شدف معتقد بود آنچه در توان و در فهم اوست، باید به کار گرفته شود. به شرایط موجود قانع نبود. باید پیش می‌رفت و لذا جبهه بین‌المللی مقاومت با نگاه او شکل گرفت.

رئیسی گفت: مصلحان در عالم بسیارند؛ یکی با شعرش یکی با نثر خود یکی با سخن و نگارش خود ادعای اسلام در عالم دارد، اما فرق بین حاج قاسم و دیگران این بود حاج قاسم قیادت داشت نه سیاقت، نمی‌گفت بروید بلکه می‌گفت بیایید. حاج قاسم خودش در قله قرار داشت. انبیاء رمز موفقیت‌شان در تعالی انسان آن است که به انسان‌ها می‌گویند ما واصل شدیم شما هم بیایید واصل شوید. رمز موفقیت حاج قاسم در این بود که حرف او در میدان در دل‌ها جای می‌گرفت، چون او می‌گفت بیایید نه بروید.

رئیس جمهور گفت: آمریکا تصور کرد که روز ۱۳ دی ماه پایان حاج قاسم است، اما زهی خیال باطل، روز سیزدهم دی ماه روز تولد دوباره حاج قاسم شد، حاج قاسم در ۱۳ دی ماه متولد شد و عمر او ادامه خواهد یافت تا زمین، زمین است و زمان، زمان. معتقدیم وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی به عنوان منشور جامع انقلاب اسلامی باید روز به روز در جامعه ما جلوه بیشتری پیدا کند و جامعه و نسل ما بداند سردار عزیز ما نسبت به ولایت، جامعه، جوانان، روحانیت و نسبت به همه مصلحان اجتماعی چگونه اظهارنظر می‌کند.

او ادامه داد: اگر بماند این خیمه همه حرم‌ها در امانند، ولی اگر این خیمه و این نظام کوچکترین آسیب ببیند بدانید حرم‌های دیگر هم در خطر است و بدانید امنیت جهان در خطر است لذا همه تلاش کنید این نظام اسلامی با شکوه و با عظمت بماند و بدانید این خیمه عظیم اقتدار ما، عزت ما، آزادی ما، استقلال ما، دین ما، و زندگی سعادتمند ما را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 46898

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0