8 آبان 1402 - 10:00 ق.ظ

رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین:

مفهوم کارآفرینی مهارت آموزی نیست

مجتبی ملااحمدی، رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بعد از اولین و دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین که در سال 97 و 98 در اصفهان برگزار شد، سومین دوره این کنفرانس پنجشنبه هفته جاری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

مفهوم کارآفرینی مهارت آموزی نیست

عصر اصفهان – ناصر بهروان

وی با بیان اینکه کارآفرینی مفهومش مهارت آموزی نیست و ما مدرسه غیرانتفاعی نیستیم، افزود: آموزش کارگروهی و احساس مسؤولیت و مسؤولیت پذیری و افزایش قدرت خطرپذیری در دانش‌آموزان از آموزش‌هایی است که در این مدارس به آنها توجه می‌شود.
رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین به اهداف این کنفرانس اشاره کرد و افزود: ایجاد پیوند مؤثر با صنعت، نگاه تخصصی به همه دوره‌های تحصیلی، بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های آموزشی برای ارتقای کیفیت مدارس و ارتقای جایگاه اثربخشی مشارکت، پاسخ به نیازها و علایق دانش آموزان از اهداف این کنفرانس است.
ملااحمدی با بیان اینکه توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تأکید مقام معظم رهبری، مدارس کارآفرینی ایجاد شد، افزود: در کشور ایران فقط مباحث آموزشی و علوم آموزش داده می‌شود و مدیریت اقتصادی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری در مدارس کارآفرینی آموزش داده می‌شود.
وی بابیان اینکه کارآفرین فردی است که قبل از اینکه کارآفرین شود باید مهارت های لازم را داشته باشد، ادامه داد: آموزش مؤلفه‌های کارآفرینی از اصول این مدارس است و حلقه مفقوده دانش‌آموزان امروز اعتماد و اعتمادسازی است که در این مدارس آموزش داده می‌شود.
رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین به تجاری‌سازی این مدارس اشاره کرد و افزود: تشکیل چرخه ایده، عمل و تعامل در این مدارس دنبال می‌شود و مربی، دانش‌آموز و خانواده ارکان اصلی این مدارس هستند و ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان را مورد ارزیابی، کنترل و تقویت قرار می‌دهیم و نظام ارزیابی ویژه این مدارس دنبال می‌شود.
ملااحمدی به ضرورت تبدیل مدارس به عنوان یک سازمان یادگیرنده اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی درسی به منظور تدوین محتوای آموزشی مبتنی بر کارآفرینی از مقطع ابتدایی تا دانشگاه از اصول مدارس کارآفرینی است و اصفهان ایجاد کننده اولین مدارس کارآفرینی در کشور است.
وی افزود: حدود 50 اردو در طول سال برای دانش آموزان برگزار می شود که 200 نفر در دوره ابتدایی و 40نفر در دوره متوسطه حضور دارند
در ادامه محمد قندهاری، دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین گفت: بر مبنای ضرورت تحقق اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران که زمینه‌ساز حرکت نظام آموزشی به سوی پرورش انسان است و بر مبنای سند تحول بنیادین و ضرورت فراهم نمودن ساز و کار و مقدمات ایجاد نگرش کارآفرینی با تاکید بر 5 رکن اساسی یعنی دانش آموز، معلم، محتوا، اولیا و ارزش های محوری جامعه، سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در اسفند سال گذشته فراخوان این کنفرانس برای ارائه مقالات داده شد، افزود: تأسیس مدارس کارآفرین در اصفهان از سال‌ های قبل شکل گرفته و سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین روز پنجشنبه 11 آبان ماه در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار می‌شود.
قندهاری ادامه داد: صاحبان مقاله، رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها، مدیران کل آموزش و پرورش کشور و صاحب نظران و اندیشمندان در این همایش حضور دارند و 70 مقاله به این کنفرانس رسیده که 50 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و 4 مقاله نیز در کنفرانس ارائه می‌شود.

کد خبر: 138692

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0