2 خرداد 1399 - 12:21 ق.ظ

مصائب فرزند دوم

مرد و زنی که برای طرح مشکل خود به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان آمده بودند وارد اتاق مشاوره شدند و مرد برای بیان مشكل خود را اينگونه بیان كرد: ما 2 دختر دارم که یکی 10 ساله و ديگري 2ساله است.

به گزارش عصر اصفهان، از وقتي فرزند دوم ما به دنيا آمده مسئوليت هاي من هم زياد وسنگين شده و همين موضوع باعث شده تا تمام حرصم را سر اين بچه خالي كنم.

وی ادامه داد: من و همسرم از اول به دنبال فرزند دوم نبودیم اما در اثر اصرار و خواهش فراوان فرزند اولم و حرف های آشنایان تصمیم گرفتیم که دوباره بچه دار شویم و خدارا شکر خداوند بعد از 8 سال به ما لطف کرد و فرزنددختر دیگری را به ما داد اما دختر كوچكم بر خلاف دختر اولم بسیار بي قرار و بازيگوش است و به خاطر رفتارهايش مرتب توسط همسرم كتك مي خورد و حتي دختر اولم هم به تبعيت از مادرش او را كتك مي زند و من نگران آينده فرزندم هستم كه به خاطر رفتارهاي خشني كه در خانه با او مي شود چه رفتار واخلاقي خواهد داشت .

وقتی خانم مشاور از مادر خواست تا در مورد رفتارهايش توضيح دهد او گفت: من شاغل هستم و بعد از اينكه از سر كار به خانه مي آيم تواني براي سر و كله زدن با بچه ها را ندارم خصوصاً فرزند كوچكم كه مدام مي خواهد رفتارهاي دخترم را تقليد كند وهميشه براي اينكه دست به وسايل خواهرش بزند گريه مي كند وجيغ مي كشد من هم مجبور هستم براي آرام كردنش او را كتك بزنم .

وی افزود: از وقتي فرزند دومم به دنيا آمده آنقدر مسئوليت هاي من زياد وسنگين شده كه فرصت انجام بعضي از كارها را ندارم وهمين موضوع مرا بسيار عصباني مي كند و من تمام حرصم را سر اين بچه خالي مي كنم.

مادر در حالی که اشک از چشمانش جاری می شد گفت: آخر من هم مادرم و بچه هایم را دوست دارم آنها جگرگوشه هایم هستند و هیچ وقت راضی به آذار و اذیت آنها نیستم اما چه کنم که دست خودم نیست تازه بعد از اين كه او را اذيت مي كنم خيلي پشيمان مي شوم، بعضي مواقع هم برايش گريه مي كنم ولي اين حالت ها دست خودم نيست و يكدفعه از كوره در مي روم و هر روز در خانه ي ما جنگ اعصاب است.

نظریه کارشناس مشاوره:

خانم جعفری، کارشناسان ارشد مشاوره مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در این باره به خبرنگار ما گفت: براساس تعریف سازمان بهداشت جهاني به هر گونه بد رفتاري فيزيكي ويا عاطفي ،غفلت يا رفتار همراه با بي توجهي كه منجر به آسيب واقعي يا احتمالي به سلامت، بقاء، رشد يا كرامت كودك در زمينه روابط يا مسئوليت، اعتماد يا قدرت شود کودک آزاری می گویند.

وی با بیان اینکه تنبيه بدني كودك از انواع كودك آزاري فيزيكي است اظهار داشت: در مورد اين پرونده نيز مي توان گفت، عدم مهارت والدين در كنترل رفتارهاي كودك و همچنين ويژگي خاص كودك موجب به وجود آمدن چنين مشكلي شده است. از طرفی دیگر مسئوليت هايي كه بر دوش مادر قرار گرفته بيش از حد توان وي بوده و او را پرخاشگر وعصباني كرده است.

کارشناس ارشد مشاوره و آسیب شناس مسایل خانواده اظهار داشت : گرفتن مرخصی و کم کردن مسئولیت های شغلی، رفتن به مسافرت های تفریحی به همراه خانواده، بازی کردن با فرزندان در زمان حضور در منزل، گوش کردن به موسیقی های آرام، دوری از استرس و اضطراب، کنترل خود در زمان بروز خشم و عصبانیت با ذکر صلوات، نوشیدن آب، دور کردن خود از محیط و پرت کردن حواس خود می تواند از جمله موارد مهم در بازگشت آرامش بیشتر به خانواده هایی از این دست مورد تاکید قرار داد.

300

 

کد خبر: 30878

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0