11 اردیبهشت 1402 - 2:35 ب.ظ

مدیر عامل مخابرات ایران و وعده های تکراری !؟

پس از کش و قوس های زیاد بالاخره سلطانی، مدیرعامل مخابرات ایران در سفر به اصفهان در یک جلسه نمادین برای جمعی از پیشکسوتان بدون هیچ رفع مشکلی آنان را به جلسه ای دیگر در آینده حواله داد.

مدیر عامل مخابرات ایران و وعده های تکراری !؟

جلسه مشترک کانون پیشکسوتان مخابرات استان اصفهان و انجمن صنفی با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و هیئت همراه در تاریخ  پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در ساختمان جی این شرکت برگزارشد.

در این نشست ابتدا موارد خلف وعده‌اي داده شده از سوی مدیر عامل شرکت مخابرات در زمینه ادعای پرداخت مطالبات بازنشستگان در سال گذشته از طرق مختلف ( اخذ لاوصولی ها، واگذاری سهام و همچنين  فروش املاک ) که هیچکدام از طرح های مورد نظر به شکل منطقی و عملیاتی به صورت فراگیر انجام نشده است و اذعان این مطلب که همه طرح های پیشنهادی بدون بررسی و کارشناسی بوده و جز اتلاف وقت و زمان و نگرانی روزافزون بازنشستگان و گسترش اعتراضات هيچگونه دستاوردی به همراه نداشته است.

در ادامه موارد به صورت صریح و شفاف، به صورت دسته بندی شده به شرح زیر عنوان گردید :

۱-قطع خدمات بر خط  بیمه تکمیلی

همراه با اضافه کردن غیر موجه سهم ۵۰  درصدی بیمه تکمیلی از سال گذشته و بی توجهی به وضعیت  درمان  و به خطر افتادن سلامتی بازنشستگان با دریافت حداقل حقوق ماهیانه و خانواده های این عزیزان که با خطر جدی مواجه نموده است

۲-پرداخت  نکردن هزینه های سنگین بیمه تکمیلی طی دو سال گذشته به بازنشستگان به علت عدم پرداخت مطالبات و همکاری با بیمه معلم طبق قرارداد از سوی شرکت مخابرات ایران که نتیجه آن عدم پرداخت مطالبات همکاران بازنشستگان از بیمه معلم که موجبات کاهش سفره حد اقلی معيشتي این عزیزان شده است

۳_ محاسبه خارج از چارچوب قانونی در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات سال ۱۴۰۱ به چهار استان بعد از فروش املاک شرکت مخابرات ایران بر مبنای حد اقل حقوق ۱۴۰۰ که خلاف آیین نامه می‌باشد!!!!

۴- عدم دقت و تصمیمات غیرکارشناسی برای پرداخت مطالبات :

الف –  تصمیم در پرداخت مطالبات تا پایان شهريور ماه سال ۱۴۰۰ از طریق لاوصولی های استان ها که هرگز محقق نگردید

ب- تصمیم  به پرداخت مطالبات با واگذاری سهام شرکت مخابرات که هيچگونه اقدام عملی صورت نپذیرفت .

ج_   ابلاغ فروش زمین به استان ها و پرداخت بخش کوچکی از مطالبات که تاکنون پس از چند ماه حداکثر در چهار استان عملیاتی شده و مشخص نیست بقیه استان ها چه موقع پرداخت شود و آیا قواعد و زمانی  مشخصی برای آن تعيين شده است یا خیر !!!! که به نظر می رسد این طرح هم سرانجام‌ نا معینی را به دنبال خواهد داشت.

۵-اعتراض شدید در خصوص  برخورد قهری، دور از شأن و جایگاه اجتماعی بازنشستگان، ایثارگران و جانبازان عزیز در تجمع صنفی فروردین ماه ۱۴۰۱ ومعرفی چند نفر به دادگاه که موجبات آزرده خاطر شدید پیشکسوتان و خانواده این عزیزان شده است.

۶- اعلام صریح کانون بازنشستگان و عدم درک مشکلات بازنشستگان در خصوص قطع خدمات ببمه تکمیلی معلم از سوی مدیران شرکت و عدم صحت دغدغه مندی به بهانه نبود نقدینگی  در شرکت مخابرات، چرا که حقوق و مزایای مدیران و مسئولان شرکت با ارقام بالا و‌ چند برابری حقوق عزیزان بازنشسته  بدون هیچگونه کم و کاستی و به موقع پرداخت می‌شود، در صورتی که سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان مخابرات به پنجاه‌ درصد افرایش یافته است و کافیست حداقل سهم بازنشستگان پس از محاسبه به بیمه معلم پرداخت گردد که منجر به ادامه همکاری بیمه معلم می شود.

۷-بی توجهی به تجمعات صنفی، قانونی و به حق بازنشستگان از طرف سهامداران عمده و مدیران شرکت مخابرات و بهانه دادن و اجازه سوءاستفاده به معاندین، مخالفین نظام وانقلاب اسلامی .

۸- عدم برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان قانونی بازنشستگان ( شورای هماهنگی ) و استفاده نکردن از ظرفیت و قابلیت شاغلین و بازنشستگان به منظور تعامل و پیشبرد درجهت شکوفایی و بالندگی شرکت مخابرات

۹-عدم رضایت اکثریت قریب به اتفاق شاغلین، بازنشستگان، کارگزاران و پیمانکاران از عملکرد مدیران شرکت و از بین‌رفتن وابستگی سازمانی که باعث کاهش کیفیت عملکرد و خدمات رسانی شده است.

در ادامه جلسه  سلطانی به دلیل محدود بودن فرصت و بدون توجه به دغدغه‌های عنوان شده صرفا به بیان توجیهات تکراری در خصوص عدم تحقق افزایش سود و نقدینگی به دلیل محقق نشدن طرح های پیشنهادی ارتقاء  و افزایش تعرفه‌های مخابراتی دانست و اشاره کردند که در آینده سعی در رفع مشکلات خواهد شد و تلاش بر این است که آیین‌نامه نامه اجرایی گردد، به دلیل کمبود فرصت مناسب جهت ادامه پاسخ به دغدغه‌های اصلی بازنشستگان و حضور ایشان در صدا و سیمای اصفهان جلسه پایان یافت که باعث اعتراض اعضای کانون حاضر در جلسه واقع گردید و ايشان قول جلسه ای دیگر را به زودی در استان اصفهان به حاضران دادند که این مهم بصورت مستمر از سوی کانون پیشکسوتان مخابرات استان پیگیری و درصورت عدم همکاری و برگزاری جلسه در آینده نزدیک و ضرورت پاسخگویی منطقی ایشان، گزارش آن به روسای محترم کانون ها و بازنشستگان عزیز اعلام می گردد.

کد خبر: 133025

نویسنده: بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0