12 تیر 1401 - 6:00 ب.ظ

مخابرات به خواست های بازنشستگان توجه کند!؟

اعتراض ها و تجمعات گروه های اجتماعی به ویژه بازنشستگان مخابرات در ماه‌های گذشته ، برای مطالبات خود ، بر سر موضوعاتی صنفی کنش هایی در گستره مفهومی  "عدالت اجتماعی"  است که اتفاقاً هم مردم و هم حاکمیت بر سر آن توافق دارند.

 

بهمن توکلی فرد
پژوهشگر روابط عمومی ورسانه

اعتراض ها و تجمعات گروه های اجتماعی به ویژه بازنشستگان مخابرات در ماه‌های گذشته ، برای مطالبات خود ، بر سر موضوعاتی صنفی کنش هایی در گستره مفهومی  “عدالت اجتماعی”  است که اتفاقاً هم مردم و هم حاکمیت بر سر آن توافق دارند.
به رسمیت شناختن این خواست ها و تفکیک دقیق آن از امورسیاسی ، راه را برای حل و فصل بهنگام مسائل اجتماعی می گشاید.
عدم رسیدگی عمدی به این موضوع از طرف  مدیران بالادستی که از نوع و سطح خواست های اجتماعی و مدنی در مطالبات بازنشستگان مخابرات است  و گره زدن آن به بالا بردن تعرفه های تلفن ثابت یک معامله ای است  که از لحاظ مدنی  به نفع جامعه نمی باشد.
خواست های بازنشستگان مخابرات سالهاست به روی هم انباشته شده به  مرز انفجار رسیده است و گره ای را که امروز می شود با دست باز کرد نباید گذاشت به گره کور تبدیل شود.
بهتر است مدیران مخابرات کشور و استان در جهت برنامه های راهبردی تلاش ویژه‌ای داشته باشند با استفاده از نیروهای خلاق ، جوان بویژ  در حوزه تجاری که می تواند وضعیت اقتصادی  مخابرات را  با برنامه‌ریزی‌های مدون متحول کند اهتمام جدی داشته باشند و جدا از بالا بردن تعرفه با ایحاد درآمد زایی بهینه سطح افزایش درآمد را به درجه مطلوبیت برسانند.
گروه بازی ، مدیران اتوبوسی و پیر و فرتوت …. علاوه بر استان ها به صنعت بدون دود کشور هم لطمه وارد می کند. تا جائیکه مخابرات را از کلاس جهانی دور نموده و آنرا در ورطه ورشکستگی قرار داده است.
نگارنده معتقد است که:
تغییر در نگاه به موضوعات تجاری
استفاده از نیروهای جوان و متخصص
در خدمت بودن حوزه های فنی با پیشتازی حوزه تجاری
استفاده از تجربه پیشکسوتان عرصه IT
و استفاده از مشاورینی که بدور از برداشت های غلط ذهنی و بر اساس استانداردها جهانی اقدام می نمایند می تواند یکی از راهها برون رفت از مشکلات عدیده شرکت مخابرات ایران گردد.
به امید دمیدن روح طروات در شرکت مخابرات ایران

کد خبر: 117556

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0