30 بهمن 1402 - 11:00 ق.ظ

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان:

مجموعه ورزشی نقش‌جهان یک پروژه ملی است

واریز ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبارات سال جاری به حساب اداره کل

مجموعه ورزشی نقش‌جهان یک پروژه ملی است

به گزارش خبرگزاری عصر اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و فرا رسیدن روز جوان گفت: در دهه فجر بالغ بر چند هزار برنامه‌ در قالب‌ها و محورهای مختلف داشتیم و در بخش عمران ۲۴ پروژه در پهنه استان تکمیل و به بهره‌برداری رسید و علاوه بر این برخی پروژه‌های راکد و تعطیل بودند که با همت عالی که شکل گرفت این پروژه‌ها نیز  عملیاتی شدند.

جواد محمدی با بیان اینکه قبل از شروع به کار ۲۵۶ پروژه نیمه‌تمام و راکد در سطح استان داشتیم، گفت: این میزان به صورت تفکیکی شامل ۱۴۰ پروژه راکد و نیازمند تعمیر و همچنین ۱۲۶ پروژه در سطح نیمه‌تمام می‌شد و خوشبختانه در این مدت تمام اعتبارات تخصیص داده شده از ردیف‌های ملی و استانی حوزه ورزش جذب و به پروژه‌ها تزریق شده و هیچ اعتباری برگشت نخورد.

وی با اشاره به ١٢٦ پروژه نیمه‌تمام سطح استان افزود: از این میزان در دو سال گذشته حدود ۵۰ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که به تفکیک ۸ پروژه مربوط به هفته دولت، ۲۴ پروژه مربوط به دهه فجر امسال بوده و ۱۸ پروژه نیز سال گذشته تکمیل و به مردم تقدیم شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش قهرمانی طی دو سال گذشته میزبانی رویدادهای مختلف، اعزام به مسابقات مختلف و تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران را داشتیم، اضافه کرد: کاروان ورزش اصفهان به همه رویدادها و مسابقات ملی ممکن اعزام شده و ورزش اصفهان نقش پررنگی در کشور ایفا کرده است‌.

وی با بیان اینکه ورزش اصفهان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو حدود ۵۴ یا ۵۵ نماینده داشت، ادامه داد: ورزش اصفهان حدود ۲ برابر سرانه جمعیت استان در کشور در کاروان‌های ورزشی نماینده داشت و سهم‌ مدال‌آوران استان نیز به همین نسبت بود و حتی در بخش پاراآسیایی سرانه مدال‌های ورزشکاران اصفهان بیش از ۲ برابر بود.

محمدی با بیان اینکه ورزش بانوان اصفهان مقام اول کشور را دارد، گفت: این موضوع نشان دهنده همت بالای بانوان اصفهانی در حوزه ورزش است و همه ورزشکاران، مربیان، داوران و عوامل اجرایی که در ورزش بانوان فعال هستند در این موفقیت سهم دارند.

وی در ادامه به تعیین تکلیف هیئت‌های ورزشی استان اشاره کرده و افزود: روزی که شروع به کار کردیم حدود ۱۹ هیئت ورزشی را با سرپرستی تحویل گرفتیم و علاوه بر این در این مدت دوره‌های خدمت برخی از روسای هیئت‌های ورزشی نیز به اتمام رسید و این آمار به ۳۴ یا ۳۵ هیئت رسید که از این ميزان تاکنون ۲۴ هیئت تعیین تکلیف شده و با برنامه‌ریزی و اقدامات قانونی صورت گرفته سایر هیئت‌ها نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

در حوزه جوانان بیش از ۳۰۰ مجموعه مردم‌نهاد داریم محمدی در ادامه پیگیری و تکمیل خانه‌های جوان در برخی از شهرستان‌های استان را از جمله اقدامات خوب حوزه جوانان دانسته و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، این خانه‌ها در نیمه اول ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

همچنین وزارت ورزش در حوزه جوانان پیگیر تاسیس ۱۴ شبکه بود که یکی از آنها در سطح استان آغاز به کار کرده و اقدامات لازم در خصوص انجام شده و فعالیت ۱۳ شبکه دیگر در حال پیگیری است. در قسمت سمن‌های جوانان بیش از ۳۰۰ مجموعه مردم نهاد در استان داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای درگاه‌های صدور مجوز باشگاه‌های خصوصی گفت: با پیگیری‌های انجام شده صدور مجوز باشگاه‌های خصوصی از مرز ۲هزار مجوز عبور کرده و از طریق این درگاه، صدور مجوز در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته جوان، یادآور شد: برای گرامیداشت هفته جوان برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این مدت بیش از هزار برنامه در پهنه استان پیگیری خواهد شد و یکی از این برنامه‌ها، جشن بزرگ روز جوان است که روز چهارشنبه آینده با همکاری چند نهاد در سالن پیروزی اصفهان برگزار می‌شود‌.

برگزاری اولین جشنواره خیران ورزش‌یار در استان مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه سخنانش به برگزاری برنامه‌های ویژه هفته تربیت بدنی اشاره کرده و گفت: در این هفته برای اولین بار نمایشگاه تخصصی دستاوردهای ورزش و جوانان استان در سالن گلستان استان برگزار شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد؛

همچنین کنگره شهدای استان به طور رسمی آغاز به کار کرده وکمیته ورزش و جوانان این کنگره در اداره کل تشکیل شده و بخش‌های مختلف ورزش استان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیران ورزش‌یار در سطح استان، گفت: این جشنواره برای اولین بار در سطح برگزار و کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد؛
همچنین در روزهای آینده برنامه تجلیل از قهرمانان استان پیش‌رو داریم و برای اولین بار از مربیان و داوران نیز تجلیل به عمل خواهیم آورد.
محمدی گفت: با درایت مجموعه وزارت ورزش، مدیریت اکثر اماکن ورزشی استان به هیئت‌های ورزشی واگذار شده و تلاش‌ کردیم تا هیچ هیئتی بدون امکانات باقی نماند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح استان اشاره کرده و گفت: برخی از این پروژه‌ها در مرز ۲۰ سالگی هستند و به همین دلیل تعیین تکلیف پروژه‌های با سن بالا را در دستور کار قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا سن پروژه‌های نیمه‌تمام را کاهش دهیم و در این راستا سرعتی که در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد، ادامه می‌یابد و سال آینده تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل می‌کنیم.
۱۴۰ میلیارد از اعتبارات سال جاری در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان است مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۴۰۲ در حساب اداره کل است،گفت: تخصیص یافتن این میزان اعتبار در این برهه زمانی بی‌سابقه است و روال قانونی و اجرایی تکمیل پروژه‌ها بر اساس اعتبارات تخصیص یافته به سرعت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در سفر هیئت دولت به اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، افزود: اعتبار اولیه حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های صورت گرفته این مبلغ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و با پیگیری‌های صورت گرفته بخش زیادی از آن جذب و به پروژه‌ها تزریق شده است.
محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه لزوم حفظ امکان ورزشی، گفت: حتی نباید از یک سانتی‌متر امکان ورزشی بگذریم؛ امکان ورزشی سرمایه ورزش هستند و باید در راستای افزایش آنها تلاش کنیم و بر همین اساس طی دو سال به هیچ عنوان موافق تغییر کاربری حتی یک سانتی‌متر از امکان ورزشی نبودم و اجازه نداده‌ام منافع ورزش تهدید شود.
کاربری ورزشی اماکن باید برای آیندگان حفظ شود و از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده می‌کنیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان از تشکیل ستاد حمایت از ورزشکاران المپیک و پارالمپیک 2024 خبر داده و گفت: این ستاد در راستای پیگیری امور ورزشکاران فعالیت خواهد داشت؛
المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان بوده و همه نگاه‌ها معطوف به این رویداد است  و امیدواریم سهمیه‌های المپیکی کشور افزایش یابد و  اقدامات انجام شده منجر به موفقیت کاروان تیم ملی کشورمان شود.
واکنش مدیرکل به حواشی اعزام مشوقان تیم ملی به قطر وی در پاسخ به حواشی به وجود آمده پیرامون اعزام هواداران تیم ملی به قطر گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان هیچ نقشی در اعزام مشوقان تیم ملی به جام ملت‌های آسیا نداشت و در نحوه نحوه گزینش و انتخاب و همچنین اعزام مشوقان و خبرنگاران اصفهانی به جام ملت‌ها دخالتی نداشتیم.
محمدی در مورد برکناری مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش نیز یادآور شد: حمایت از تیم ملی وظیفه و افتخار همه ماست اما برخی تشریفات اداری برای حضور در قطر رعایت نشده بود و بهتر بود که این تشریفات رعایت می‌شد.
مجموعه ورزشی نقش‌جهان یک پروژه ملی است وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه نیمه‌تمام مجموعه ورزشی نقش‌جهان اشاره کرده و گفت: مجموعه ورزشی نقش‌جهان یک پروژه ملی است و در این راستا شورای سیاست‌گذاری مجموعه نقش‌جهان به ریاست استاندار تشکیل شده و در این زمینه جلسات متعردی داشتیم و تصمیمات خوبی گرفته شده و بخش بزرگی از موانع حقوقی مجموعه رفع شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: در ماه‌های گذشته دادگستری استان مبلغ قابل توجهی از اعتبارات ما را برداشت کرد و دلیل این امر به پرونده‌های مربوط به مجموعه نقش‌جهان بر می‌گشت و آرای این پرونده‌ها در سال‌های گذشته قطعی شده بود.
محمدی با بیان اینکه در دوره مدیریت بنده پرونده‌ای حقوقی در ارتباط با مجموعه نقش‌جهان مطرح نشده  ولی اجرای حکم آن در دوره مدیریتی من اتفاق افتاد، گفت: شورای سیاست‌گذاری نقش‌جهان که پایه‌گذاری شده از آسیب‌های مشابه در آینده جلوگیری خواهد کرد؛
همچنین با توجه به ظرفیت قانونی ماده ۲۷ ریل‌گذاری لازم انجام شده و و این اختیار را به استان می‌دهد تا تکمیل مجموعه نقش‌جهان ور فاز اول و پهنه ۱۷۰ هکتاری رقم بخورد.
وی افزود: در این راستا امروز جلسه‌ای با مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه در این زمینه داشته‌ایم و برخی مکاتبات را انجام دادیم و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این زمینه عملیاتی خواهد شد که خدمت بزرگی به ورزش کشور خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در رابطه با قانون بکارگیری بازنشستگان، گفت: در سالیان اخیر آیین‌نامه‌های مختلفی در مورد بکارگیری بازنشستگان مطرح شده است، اخیراً آئین‌نامه ای ابلاغ شده است که اجازه بکارگیری بازنشستگان در صورتی که شرایط خاص داشته باشند را مجاز می‌داند.
فرونشست یک پدیده فرااستانی است محمدی در پاسخ به سوالات مطرح شده پیرامون پدیده فرونشست در اطراف ورزشگاه نقش‌جهان گفت: فرونشست پدیده‌ای فرااستانی و فرا دستگاهی است و متأسفانه بخش‌های مختلفی از استان و کشور را تحت تاثیر قرار داده و بر همین اساس تمام الزامات مربوط به این موضوع در پروژه نقش‌جهان انجام خواهد شد و در صورت درگیر شدن ورزشگاه نیز  با استفاده از ردیف‌های اعتباری که برای تعمیر و تجهیز امکان ورزشی داریم، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
وی در رابطه با ایجاد زمین فوتبال ساحلی در شهر اصفهان، گفت: مکانی را در ورزشگاه شهید نصر برای زمین فوتبال ساحلی در نظر گرفته‌ایم، در آینده و در شهر اصفهان زمین فوتبال ساحلی خواهیم داشت.
محمدی با اشاره به تفویض اختیار بهره‌برداری از اماکن ورزشی، گفت: اختیاراتی را به ادارات کل شهرستان‌ها برای بهره‌برداری از اماکن ورزشی تفویض کرده‌ایم و بیش از ۸۰ درصد اماکن در اختیار هیئت‌های ورزشی استان قرار گرفته است.
برخی از اماکن ورزشی چند سالی تعطیل بود و با تلاش دوستانمان این مجموعه چند ماهی است در مدار فعالیت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ ورزش استان مقام چهارم را بدست آورده است، گفت: تلاش می‌کنیم این رتبه ارتقا پیدا کند، همچنین اقداماتی برای ورود باشگاه‌های بزرگ برای توسعه ورزش بانوان خواهیم داشت.
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا تعیین تکلیف همه هیئت‌ها در مدیریت ورزش استان انجام شود.
در غالب هیئت‌های استان کمک‌های خوبی صورت پذیرفته است. تجهیزات ۲۲ خانه ورزش روستایی در دهه فجر ارسال شد و در اسفند تجهیز ۲۳ خانه ورزش روستایی در برنامه هیئت مطبوع وجود دارد.
کد خبر: 142562

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0