27 آذر 1402 - 11:00 ق.ظ

مجمع تشخیص از طرح شفافیت قوا کنار گذاشته شد

نحوه بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه از جمله حذف مجمع تشخیص مصلحت نظام از این طرح و تشکیل کارگروه ۶ نفره برای تشخیص محرمانه بودن موارد را تشریح شد.

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو تسنیم با اشاره به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به این طرح مبنی بر اینکه مجلس نمی‌تواند درباره شفافیت برای مجمع تصمیم‌گیری کند، گفت: در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از این طرح(شفافیت)  کنار گذاشته شد و اینکه مجمع می‌خواهد شفافیت را طبق آیین‌نامه داخلی خود انجام دهد یا خیر؟ بر عهده خود مجمع گذاشته شده است.

محمدصالحی با بیان اینکه اعضای کمسیون و اکثریت نمایندگان بر اجرای طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، تاکید دارند ، گفت: گزارش کمیسیون درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه تهیه و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.  وی با اشاره به یکی از مصوبات اعضا در این جلسه گفت: در این جلسه مصوب شد تشخیص  موارد محرمانه‌ای که باید سری بماند، بر عهده همان دستگاه و نهاد باشد و قرار شد که یک کارگروه 6 نفره از قوای سه گانه تشکیل شود که 2 تن از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس در آن حضور داشته باشند و درباره اینکه یک موضوعی محرمانه است یا خیر تصمیم‌گیری کنند و این کمیته درخصوص شفافیت در هر موضوعی اعلام نظر کند.

کد خبر: 140267

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0