17 خرداد 1402 - 5:53 ب.ظ

عملیات مرمت بازار منجم آغاز شد

عملیات مرمت و احیای بازار منجم در محدوده بازار تاریخی اصفهان در دو بخش در حال اجراست.

عملیات مرمت بازار منجم آغاز شد

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان، از آغاز عملیات اجرایی مرمت طاق‌های بازار منجم خبر داد و افزود: در فاز اول پروژه، مرمت طاق‌های سنتی در دستور کار قرار گرفت. در این بخش برچیدن آجرفرش فرسوده و کاهگل، عایق و پلاستر موجود و سبک‌سازی بام در حال انجام است.

او افزود: همچنین در بخش روی طاق، عملیات خارج کردن بند فرسوده و اجرای دوغاب ریزی، دوخت و دوز، قیدبندی و پالانه روی، پوکه ریزی، شیب‌بندی و پلاسترزنی، عایق‌کاری و آجر فرش به همراه دوغاب و بندکشی انجام می‌شود.

عملیات مرمت بازار منجم آغاز شد
بازار_منجم_باشی

ایزدخواستی تصریح کرد: در بخش زیر طاق، نیز لایه‌برداری بخش فرسوده، گچ و خاک و سفیدکاری انجام می‌شود.

به گفته ایزدخواستی، عملیات سبک‌سازی رو و مرمت طاق‌ها که به تازگی آغاز شده و اصلاح و مرمت زیر طاق و سبک‎سازی پشت‌بام هم در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان، در فاز دو عملیات مرمت بازار منجم، اجرای کفسازی در دستور کار قرار می‌گیرد و در فاز سه نیز بدنه‌سازی برای این بازار انجام خواهد شد. طی مطالعات آسیب‌‎شناسی سقف بازار منجم، مشخص شد که 18 سقف نیازمند مرمت هستند. در این مطالعات تاکید شده که کلیه‌ عملیات خاکبرداری می‌بایست با دست انجام شود.

عملیات مرمت بازار منجم آغاز شد
مرمت_بازار_منجم_باشی

گفتنی است محدوده‌ای که این روزها در دست مرمت قرار گرفته از سرای نو آغاز می‌شود و به سه‌راه قهوه‌کاشی‌ها می‌رسد. در این مسیر عناصر شاخصی مانند سرای نو، مسجد منجم، سرای منجم، سقاخانه و مدرسه جده کوچک قرار دارند.

کد خبر: 134372

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0