25 آذر 1402 - 9:00 ق.ظ

عدالت در سهام عدالت

سود سهام عدالت به حساب بخشی از مردم واریز گردید. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در این مرحله برای ۴۵ میلیون سهامدار عدالت که شماره شبای معتبر دارند، متناسب با دارایی، از ۷۳۶ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان به حساب سهامداران واریز می‌شود.

عدالت در سهام عدالت

بر این اساس مبلغ سود پرداختی سه طبقه از سهامداران، سهام عدالت در مرحله اول به این شرح است.

1 – سبد عدالت یک میلیون تومانی: یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان.

2 – سبد عدالت ۵۳۲ هزار تومانی: ۷۳۶ هزار تومان.

3 – سبد عدالت ۴۹۲ هزار تومانی : ۶۸۱ هزار تومان.

علت اعلام این خبر از سوی ریاست سازمان بورس این است که این مبالغ، حاصل سود عرصه محصولات پتروشیمی ها و پالایشگاهها و صنایع فولاد و امثالهم، در بورس است.

به گفته کارشناسان، این واحدها با پرداخت ریالی هزینه خود در مواد اولیه و انرژی و نیروی انسانی و عرضه محصولات آن در بورس و دریافت دلاری به نرخ جهانی و بازار آزاد دلاری، بار این پرداختی را بر دوش دارند. درواقع پرداخت سه نوع سهام عدالت فوق از 680 هزار تومان تا 1385 هزار تومان بهانه  اصلی جهانی‌سازی قیمت‌ها از سوی این واحدهاست.

لازم به ذکر است که به گفته کارشناسان، تعیین ارز 4200 تومانی در دولت دوازدهم و سپس تبدیل آن به ارز 28500 تومانی در دولت فعلی و در نتیجه گریز قیمت دلار در بازار آزاد به 25000 تومان در آن روز و به  بالای 50000 تومان در بازار آزاد امروز و همچنین تصمیم نمایندگان مجلس برای تعیین ارز ترجیحی 35000 تومانی برای بودجه سال آینده و گریز ارزآزاد به قیمت های بالاتر، همان روند جهانی سازی قیمت‌ها در کشور است که موجب کاهش شدید ارزش ریال و ایجاد تورم بالای 50 درصدی در کشور شده است.

کد خبر: 140231

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0