7 مهر 1402 - 10:54 ق.ظ

درسفر رییس جمهور به اصفهان صورت گرفت؛

طرح احیای زاینده‌رود کلید خورد/افتتاح واحد نخست گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه/عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به اصفهان آغاز شد

رییس جمهور از روند اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان بازدید و دستور آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه را صادر کرد.

به گزارش عصر اصفهان، همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان اصفهان، واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان به بهره‌برداری ‌رسید.

 

‌عملیات اجرایی این نیروگاه بر‌اساس ماده ۴ قانون رفع موانع تولید و طبق برنامه اعلامی وزیر نیرو برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات برق خودتامین توسط صنایع از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم شروع شد و هم اینک به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

 

نیروگاه فولاد مبارکه سومین واحد نیروگاهی خودتامین صنایع است که تا کنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و در مجموع وزارت نیرو عملیات احداث ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع را در دولت سیزدهم آغاز کرده است. دو واحد نیروگاهی صنایع نیز پیش از این در سمنان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

سید ابراهیم رییسی صبح جمعه از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان به صورت هوایی بازدید کرد.

 

عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اینک در ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار فعال است. پیش‌بینی می‌شود که مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال به اتمام برسد.

 

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود. طول مسیر انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است و تاکنون آزادسازی ۵۲۰ کیلومتر از مسیر انجام و ۴۲۰ کیلومتر حفاری و ۲۱۴ کیلومتر لوله گذاری شده است.

 

افتتاح مرحله اول نیروگاه فولاد مبارکه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و طرح تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به اصفهان است.

 

همچنین مراسم افتتاحیه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است نیز عصر امروز با حضور رئیس جمهور در اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر: 137739

نویسنده: رها سلمانی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0