8 بهمن 1400 - 1:43 ب.ظ

ماجرای کارکنان معترض شسکام(مخابرات)؛

صدای اعتراض کارمندان شرکتی شسکام به جایی نرسید!پرونده عصر اصفهان(2)

در خصوص ماجرای کارکنان معترض شسکام و گزارش قبلی روزنامه عصر اصفهان به شماره 1620، طبق گفته های این کارمندان اخراج شده، قرار بود مخابرات و شرکت شسکام نسبت به حل مشکل این چند نفر اقدامی مقتضی صورت دهند که علی رغم رسانه ای شدن موضوع و درخواست های مکرر معترضان تا کنون فعالیتی، مبنی بر حل مشکلات آن ها صورت نگرفته است.

به گزارش عصر اصفهان-نرگس رضایی/موضوع این کارکنان شرکتی از یکم دی ماه 1400 تاکنون و با حذف کارت های ترددشان شروع شد،

این افراد،علت ایجاد شدن مشکلات و اخراج ها را مطالبه حقوق معوقه خود و عدم اجرای طبقه بندی مشاغل وهمسان سازی می دانند.

نماینده پرسنل شرکتی (اخراج شده) مخابرات اصفهان، نامه ای به فرماندار اصفهان نوشت؛ در این نامه خطاب به آقای احمدی، فرماندار شرح داده است که؛ موضوع بازگشت پرسنل شرکتی مخابرات به سر کارهایشان، در تاریخ ششم بهمن ماه 1400 طی نامه ای به واحد دادستانی بازگو شده بود که البته باز نامه برای بررسی به پلیس امنیت ارجاع داده شد، اما این کارکنان تاکید کرده بودند که قبل از مراجعه به دادستانی با پلیس امنیت هماهنگ کرده اند!

 

این نماینده کارکنان معترض شسکام، در قسمت دیگری از نامه خود به فرماندارگفته است که،از طرف هیچ ارگان و نهادی نه تنها اقدامی صورت نگرفته است بلکه ضمن اتلاف وقت، این کارکنان شرکتی و مشکلاتشان در بین نهادها پاسکاری می شوند!

نماینده کارکنان اخراجی در ادامه به فرماندار توضیح داده است که با توجه به شرایط کنونی و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، این پرسنل به دلیل قطع شدن حقوق خود از لحاظ اقتصادی و معیشتی دچار مشکلات عدیده ای هستند و اینکه اداره کار استان در خصوص برقراری بیمه  بیکاری، اقدامی انجام نداده است ، بنابراین کارکنان تعلیق شده ازکار، چاره ای ندارند جز اینکه روز 12 بهمن ماه 1400 در مقابل استانداری تجمع کنند. البته این تجمع قرار بود روز شنبه 9 بهمن ماه صورت گیرد اما به دلایلی این تجمع به 3 روز بعد یعنی سه شنبه موکول شد.

البته پیش تر از این در تاریخ 3/10/1400 نماینده مردم شاهین شهر و میمه  نیز با توجه به مشکل پیش آمده برای این کارکنان شرکتی، در نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات خواسته بود که مشکلات نیروهای شرکتی مخابرات اصفهان حل شود. در بخشی از این نامه تذکر، قید شده است که؛« شرکت مخابرات ایران چند سال است با واگذاری پیمان های خود به شرکت شسکام که متعلق به کارکنان مخابرات است، نارضایتی هایی را فراهم آورده و در مورد اخیر با برخورد قهری در قبال نیروهای بعضا 20 سال یا بیشتر سابقه کار دارند، شرایط سختی را در پایان سال برای آنها به وجود آورده است .»

حسینعلی حاجی دلیگانی در قسمت دیگری از نامه تذکر؛ اخراج بخشی ازنیروهای شرکتی مخابرات را قابل قبول ندانسته و خواستار توقف این روند برای کارکنان اخراجی شده بود.

حال باید دید با توجه به این نامه نگاری های نماینده مجلس وتجمع و نامه فرمانداری و پرداختن رسانه ها به آن، آیا شسکام و مخابرات ترتیب اثری به موضوع خواهند داد یا خیر؟!

پیشتر روزنامه سعی کرده بود با مدیر بازرسی مخابرات مصاحبه کند و در این خصوص اطلاع رسانی نماید اما موفق نشد.

کد خبر: 47507

نویسنده: نرگس رضایی

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0