19 مرداد 1400 - 9:46 ق.ظ

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

به صورت میانگین هر ساعت ۱۹۲ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار می‌شود

سردار میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران از افزایش 112درصدی جرایم کلاهبرداری اینترنتی به دلیل ضعف اطلاعات شهروندان خبرداد و ضرورت آموزش‌های مختلف فراگیر برای پیشگیری از اغفال شهروندان را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در نشستی با اصحاب رسانه، در گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: تلاش رسانه ها در انعکاس اخبار نیروی انتظامی و اقداماتی که با هدف پیشگیری و کنترل جرایم صورت می گیرد، قابل تقدیر است.

سردار با اشاره به شرایط حاکم برکشور و جنگ نابرابر اقتصادی و عواملی که علیه نظام  اهدافی را دنبال می کنند، گفت: هوشیاری مردم در انتخابات اخیر مانع از تاثیر دشمن بر این فضا شد و نیروی انتظامی استان اصفهان در کنار مردم در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد دستاوردهای خوبی داشت. به همین دلیل وضعیت امنیت کشور در منطقه زبانزد است و شرایط موجود را مدیون ایثار مردم و شهدا هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تماس با سامانه ۱۱۰ اصفهان افزود: به صورت میانگین هر ساعت ۱۹۲ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار می‌شود که ۲۲ درصد مربوط به نزاع، ۱۵ درصد مربوط به تصادفات و ۱۱ درصد مزاحمت بوده است.

تصادفات و سرقت در صدر جرایم اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کل ورودی‌های سامانه رخداد پلیس اصفهان ۱۱ درصد رشد داشته است که تصادفات با ۴۴ درصد، سرقت ۳۵ درصد، نزاع ۱۲ درصد، جرایم مالی پنج درصد و مفاسد اجتماعی با چهار درصد بیشترین جرایم تیرماه امسال بوده است. وی افزود: سرقت به عنف در استان اصفهان در تیرماه امسال نسبت به تیر ماه سال گذشته کاهش ۶۶ درصدی داشته است، تجاوز به عنف نیز در این بازه زمانی ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی درباره سرقت اماکنی مانند باغات، مدارس، مساجد، ساختمان‌های نیمه کاره و … در استان اصفهان با رشد 8درصدی، ساماندهی نشدن ضایعات فروشی‌ها را یکی از عوامل مهم در این زمینه دانست و افزود: سازمان های ذیربط باید همکاری بیشتری برای ساماندهی نمایند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش موارد جیب‌بری در استان اصفهان گفت: اغلب این سارقان غیربومی هستند و رسانه‌ها باید برای آگاه‌سازی مردم بمنظور کاهش امکان وقوع این جرایم نیز همکاری کنند.

کاهش ۳۹ درصدی جعل در استان اصفهان

میرحیدری با بیان اینکه ۵۶ درصد از سرقت‌های استان اصفهان کشف شده است، افزود: آمار جعل در استان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص جرایم مربوط به موادمخدر گفت: میزان کشفیات مواد مخدر با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بوده است و در زمینه دستگیری افراد متخلف مرتبط با مواد مخدر نیز در استان اصفهان شاهد افزایش آمار بوده‌ایم.

سردار میرحیدری با اشاره به افرایش ۱۱۷ درصدی موارد کشف سلاح جنگی در استان اصفهان، اضافه کرد: در زمینه سلاح شکاری ۱۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری و کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌های تصادفات برون شهری در استان اصفهان در تیرماه امسال تصریح کرد: مجموع آمار تصادفات ۱۸ درصد رشد داشته است که اغلب آنها خسارتی بوده است.

افزایش سرقت در شهرستان‌های غرب استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان‌های غرب استان با افزایش آمار سرقت روبرو بوده‌ایم، ادامه داد: ورود غیربومیان به این شهرستان‌ها منجر به افزایش آمار وقوع جرایم شده است.

وی در مورد استقرار پلیس الکترونیک گفت: این موضوع را در کلانتری‌های مرکز استان دنبال می‌کنیم و البته این امر صددرصد محقق نشده است و هنوز اشکالاتی ارتباطی بین سامانه ما و سامانه قضائی وجود دارد و امیدواریم تا پایان امسال این امر به کلی اجرا شود و از روند سنتی به صورت الکترونیکی حرکت کنیم.

میرحیدری در خصوص پرونده‌های رسوبی افزود: در حوزه پلیس آگاهی پیگیری پرونده‌ها به صورت مستمر در دستور کار است و برخی پرونده‌ها مربوط به چهار یا پنج سال پیش است. ۱۳۷ درصد توان کشف جنایی پلیس افزایش داشته و رسیدگی به جرایم خشن هیچ گاه از دستور کار پلیس خارج نخواهد شد.

توقیف ۹۰۰ دستگاه خودرو

وی ادامه داد: پایش پارکینگ‌ها به صورت کشوری در کل کشور انجام می‌شود. در حوزه پلیس راهور هم ۱۱۰۰ دستگاه خودرو و ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص شده است.

میرحیدری اظهار کرد: در مورد انتقال کلانتری ۲۴ هم این کلانتری در شأن مراجعه مردم و همکاران ما نیست و یک مدرسه از آموزش و پرورش به عنوان مکان موقت برای این کلانتری تحویل گرفته ایم و ظرف دو ماه آینده مشکل این کلانتری حل می‌شود و مکان جدیدی برای آن ساخته می‌شود.

وی در مورد کمبود نیروی انسانی انتظامی گفت: باید بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز را از استان اصفهان جذب کنیم تا آشنایی بیشتری با این فرهنگ داشته باشند و امیدواریم با افزایش جذب نیروی انسانی بخشی از مشکلات را کاهش دهیم چرا که در حال حاضر بخشی از وظایف را سربازان بر عهده دارند که این امر خود مشکلات خاص خود را دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تخلف دستکاری در پلاک افزود: دستکاری در پلاک و ارقام پلاک و پوشش آن بسیار زیاد شده است و در زمان محدودیت‌ها به وفور با ایجاد پوشش‌های مختلف پلاک‌ها را مخدوش می‌کردند و در برخورد با تخلف پلاک مخدوش بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو توقیف و ۱۳ هزار خودرو جریمه شدند و خودروهایی که محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کردند هم توقیف سیستمی شدند.

افزایش ۱۱۲ درصدی کلاهبرداری‌ها

وی در خصوص پیامک‌های جریمه گفت: در متن پیامک‌های جریمه مخصوص محدودیت‌ها آمده است که “در دست بررسی است” و این نوع پیامک‌ها معمولاً بعد از بررسی تأیید نمی‌شوند چرا که اغلب آنها در سیستم همخوانی ندارند و به همکاران اجراییات ابلاغ شده که این جریمه‌ها حذف شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: تعویض پلاک اینترنتی به زودی در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود و این کار نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌هاست و در این امر اولین استانی هستیم که تعویض پلاک اینترنتی را اجرایی می‌کنیم و معطلی برای آن تنها در حد یک ربع ساعت به صورت خودرویی انجام می‌شود.

وی افزود: در آمار جرایم کلاهبرداری شاهد روند افزایش ۱۱۲ درصدی هستیم و به دلیل ضعف اطلاعات شهروندان این کلاهبرداری‌ها رو به افزایش است که آموزش‌های آگاهی ساز مختلف فراگیر برای کاهش آمار شهروندان اغفال شده نیاز است.

نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاونت اجتماعی انتظامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره 23هزار شهید دفاع مقدس و شهدای خبرنگار، در گرامیداشت روز خبرنگار، از نقش رسانه در تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در کنار نیروی نیروی انتظامی و ایجاد احساس امنیت در جامعه بعنوان یک تلاش جمعی نام برد و گفت: آنچه از طریق رسانه ها منعکس می گردد، موجب همکاری بیشتر مردم با پلیس و نیروهای انتظامی می شود.

کد خبر: 28511

نویسنده: فرزانه افسرطه

منبع: خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0