30 شهریور 1399 - 2:05 ب.ظ

سایه سنگین مرگ قاضی روث گینزبرگ بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مرگ قاضی گینزبرگ کفۀ ترازو را به نفع محافظه‌کاران آمریکا سنگین کرد و این فرصت را در سنای این کشور در اختیار آنها گذاشت تا بتوانند از میان قضات محافظه‌کار، جانشینی هم‌عقیده با خود را برای این کرسی برگزینند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از پایگاه خبری انتخاب، به ندرت مرگ شخصیتی در ایالات متحده آمریکا تا این اندازه برای آینده این کشور مهم بوده است.
روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی ایالات متحده روز جمعه ۱۸ سپتامبر در سن ۸۷ سالگی پس از دورانی طولانی دست و پنجه نرم کردن با سرطان لوزه‌المعده درگذشت. خبر درگذشت او مانند بمبی در واشنگتن صدا کرد.

این قاضی چپگرا که توانسته بود با موفقیت بر چند سرطان و بیماری‌های دیگری فائق آید، تقریبا به چهره‌ای جاودانه تبدیل شده بود و دست‌کم این امیدواری را در میان دموکرات‌ها (که با هر بار بستری شدن قاضی گینزبرگ در بیمارستان نفس‌ها را در سینه حبس می‌کردند) بوجود آورده بود که می‌تواند تا ژانویه ۲۰۲۱ میلادی یعنی زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا زنده بماند.

اما ۱۸ سپتامبر به گونه‌ای دیگر رقم خورد و اکنون ذی‌نفعان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی آمریکا در هر دو حزب، باید در کنار دست و پنجه نرم کردن با چالش‌هایی مانند همه‌گیری ویروس کرونا، رکود اقتصادی و تنش‌های حاصل از تبعیض نژادی، تنها ۶ هفته مانده به برگزاری این انتخابات وارد نبرد بر سر تعیین جانشین برای قاضی گینزبرگ و پر کردن کرسی خالی او در دیوان عالی ایالات متحده شوند.

خانم گینزبرگ در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا برای فعالیت در عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور انتخاب شد. او قصد داشت در سال ۲۰۱۶ میلادی پس از پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری، خود را بازنشسته کند. اما شکست کلینتون و در مقابل به قدرت رسیدن دونالد ترامپ باعث شد که او با وجود وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی‌اش، همچنان کرسی قضاوت را حفظ کند.

کد 300

کد خبر: 40893

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0