22 اسفند 1402 - 10:00 ق.ظ

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان عنوان کرد:

رونق اقتصاد گردشگری با ترویج سفر ارزان

مهدی بقایی، جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در تشریح برنامه‌های این ستاد با بیان اینکه کمیته های مختلف از 24 اسفندماه تا 24 فروردین ماه به خدمت رسانی می پردازد و هر کدام از مناطق نیز دارای یک ستاد خدمات منطقه ای است، گفت: ستاد خدمات سفر شهر اصفهان طی 2 سال گذشته به صورت دائمی فعالیت داشته و به جز ایام نوروز در سایر ایام نیز به خدمت رسانی مشغول بوده است.

رونق اقتصاد گردشگری با ترویج سفر ارزان

عصر اصفهان ؛ ناصربهروان

وی افزود: امسال تلاش کردیم به مسایل بنیادین  و زیرساختی در ستاد بپردازیم و نقاط قوت و ضعف فعالیت آن را در پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی اصفهان شناسایی کنیم.

بقایی  با بیان اینکه رونق اقتصاد گردشگری با ترویج سفر ارزان، از رویکردهای اصلی ستاد در این دوره است و تلاش شده تا با همگرایی میان نهادها به خدمت رسانی بپردازیم، افزود: امسال در زمینه اسکان مسافران، 1000 تخت به ظرفیت هتل‌ها اضافه شده و تلاش شده تا از ظرفیت خانه‌های مسافر که در اداره میراث فرهنگی ثبت شده‌اند در کنار خانه های استیجاری استفاده شود.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان  ادامه داد: به دلیل همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان اماکنی برای صرف غذا برای مسافران تعبیه شده تا ضمن حفظ حرمت ماه رمضان، امکان استفاده مسافران از این امکانات فراهم شود.

وی به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اقدامات تجهیز سرویس های بهداشتی در سطح شهر، پاسخ داد: اخیرا 22 چشمه سرویس بهداشتی در حاشیه رودخانه زاینده رود با اعتباری بالغ بر حدود 40 میلیارد تومان طی یک‌ ماه اصلاح کامل و بازسازی شد.

در ادامه این نشست سیدعلی معرک نژاد، سخنگوی ستاد خدمات سفر و مسئول کمیته اطلاع رسانی شهر اصفهان در تشریح برنامه های این ستاد گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر امسال اطلاع رسانی سریع و شفاف را در دستور کار قرار داده و نسبت به معرفی مبدأها و مقصدهای سفر به شهر اصفهان اقدام کرده است.

وی افزود: دو درگاه “137 و اپلیکیشن اصفهان من” مراجع اطلاع رسانی به مسافران هستند و تلاش شده تا مرجعیت اطلاع رسانی از بنرها و تبلیغات شهری به 2 درگاه مذکور تبدیل شود.

معرک نژاد ادامه داد: ظرفیت های ویژه ای برای اپلیکیشن اصفهان من تعریف شده که  برخی از آنها شامل اعلام ظرفیت پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی، اماکن اسکان، رستوران ها، مراکز درمانی و خانه‌های مسافر است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه امسال، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های نوروزی و اقدامات ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به‌شکلی منسجم‌تر در قالب قرارگاه اطلاع‌رسانی انجام می‌گیرد که مکان آن در کمپ گردشگری باغ فدک پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در این قرارگاه، همه ظرفیت‌های متنوع رسانه‌ای اعم از تولید و انتشار اخبار مکتوب، تولیدات چندرسانه‌ای، رادیو اینترنتی، برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی از طریق نرم‌افزار اصفهان من پیش‌بینی شده است.

در ادامه سعید نصر، دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به  پیش بینی ظرفیت برای مسافران شب خواب و پارکینگ ها در اصفهان اشاره کرد وگفت: برای پارکینگ ظرفیت حدود یک هزار خودرو وساعت فعالیت متناسب با استقبال پیش بینی شده است و برای اسکان باتوجه به اینکه سال گذشته حدود 2 میلیون و نیم نفر مسافر وارد شهر شد، ظرفیتی مشابه در هتل‌ها، مهمان پذیرها، خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس، خانه‌های مسافر، خانه های استیجاری و… پیش بینی شده است.

کد خبر: 143193

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0