31 مرداد 1402 - 9:00 ق.ظ

رئیس جمهور:

دولت سیزدهم به دنبال گره گشایی از زندگی مردم است

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم به دنبال اجرای افکار و ایده‌های امام راحل از جمله گره گشایی از زندگی مردم است.

رییس جمهور

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در آستانه هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت و انقلاب تصریح کرد: این زیارت اعضای دولت، زیارت معمولی و سنتی نیست، آمدن هیات دولت کنار مضجع نورانی امام با پیمان و میثاقی و سخن‌و پیام همراه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هرچه کسی را که زیارت‌می‌کنیم جایگاه بالاتری داشته باشد، زیارت با معناتر است، هیچ وقت قبل از زیارت با بعد از زیارت نباید یکی باشد، حتما باید با یک معرفت و تصمیمی و اراده همراه باشد.
هیات دولت آمده است پیمان ببندد که هویت این دولت هویت امام خمینی باشد

آیت الله رییسی بیان کرد: اراده امام برای اجرای عدالت، اراده‌ای حسینی (ع) بود؛ او از دودمان حسینی (ع) برای اصلاح امور سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی آمده بود؛ امام (ره) با اراده پولادین آمده بود تا شرایط را متحول کند و در این مسیر مانعی را پیش روی خود به رسمیت نمی‌شناخت، شاید شرایط عادی حکم نمی‌کرد که این انقلاب بزرگ را بنیان‌گذاری کند، اما این مرد با اراده تصمیم‌گرفت تحولی بزرگ را ایجاد کند.

رئیس جمهور ادامه داد: با وجود آنکه در انجام این تحول و ایجاد این انقلاب و همچنین در تاسیس و تثبیت و توسعه آن همواره دشمنی‌ها پابرجا بود، ولی امام به هیچ‌عنوان‌متوقف نشد.

وی با بیان اینکه دولت آمده است با آرمان‌های امام تجدید میثاق کند، خاطر نشان کرد: هیات دولت آمده است با اندیشه و فکر امام‌میثاق پیمان ببندد که هویت این دولت هویت امام خمینی باشد، هویت این دولت هویت فکر و اندیشه و عمل امام خمینی است. باید به این‌میثاق پایبند بود. اندیشه و اخلاص و توجه به مردم را که از آموزه‌های امام است را باید سرلوحه قرار دهیم.
هرکس که مسئولیتی را عهده دارد باید توجه به مردم داشته باشد

آیت الله رییسی تصریح کرد: سلوک و رفتار امام برای همه دولتمردان درس است، دولت به معنای عام کلمه است هرکس که مسئولیتی را عهده دارد باید توجه به مردم داشته باشد، باید نگاه تحولی به سازمان و سازوکار‌های اداری داشت، به وضع موجود راضی شدن راهکار نیست. جلوه میثاق با امام‌نگاه تحولی به انجام کار‌ها در جهت شاخص‌های تعریف شده توسط امام است، مانند توجه به اجرای عدالت و عدم تبعیض و توجه به مردم و مبارزه بافساد همان نکاتی که رهبر فرزانه انقلاب بار‌ها به دولتمردان تذکر و تاکید داشته اند.

رئیس جمهور گفت: بسیاری از نامه‌ها که به دست دستگاه‌های مختلف و نهاد‌هایی که کار اجرایی دارند، می‌رسد باید رسیدگی و انجام شود، زیرا عدم رسیدگی به این نامه‌ها سبب ناراضی شدن و سلب اعتماد مردم‌می شود.

وی خاطر نشان کرد: به واسطه مسئولیتی که عهده دار هستم، دیدار هفتگی با رهبر معظم انقلاب نصیبم شده است و گاهی در این دیدار‌ها ایشان برخی از نامه‌هایی که به دستشان رسیده را مطرح و رسیدگی می‌کنند.

وی باور به مردم را از ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: از امام راحل می‌خواهیم برای این دولت دعا کند تا توفیق خدمتگزاری این دولت و کسانی که به نام دولت اسلامی به مردم خدمت می‌کنند به دست آوریم.
باید مردم را آنچنان که امام (ره) دوست داشت، دوست داشته باشیم

رئیس جمهور تاکید کرد: باید مردم را آنچنان که امام (ره) دوست داشت، دوست داشته باشیم؛ امام اسم مردم را سیاسی نمی‌بردند حقیقتاً مردم را باور داشت؛ خداباوری و مردم باوری و دین باوری از ویژگی‌های امام بود و در میثاق با امام راحل باید به این ویژگی‌های شخصیتی ایشان توجه کرد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه تحول امری انجام شدنی است و یک آرزو نیست، تاکید کرد؛ در آخرین دیدار رهبری با فرماندهان سپاه ایشان تاکید داشتند که «خستگی و ناامیدی ممنوع» که این سخن روز دولت هم هست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «مسئول امیدوار می‌تواند مردم را امیدوار کند» گفت: تمام کسانی که به نام دولت و نظام اسلامی در سراسر کشور خدمت می‌کنند، باید با یک دنیا امید کار کنند؛ راهبرد امام و رهبری ایجاد امید در جامعه و ایجاد یأس راهبرد دشمنان است.

کد خبر: 136590

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0