17 اسفند 1402 - 1:00 ب.ظ

دستگیری « عباس ایروانی » رئیس گروه قطعه‌سازی عظام و مجرم اقتصادی توسط وزارت اطلاعات

«عباس ایروانی» رئیس گروه قطعه‌سازی خودرو «عظام» و مجرم اقتصادی توسط وزارت اطلاعات دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری « عباس ایروانی » رئیس گروه قطعه‌سازی عظام و مجرم اقتصادی توسط وزارت اطلاعات

اخبار موثق حاکی است این مجرم اقتصادی که علیرغم صدور حکم نهایی دادگاه و ابلاغ آن به وی، نسبت به حکم تمکین نکرده و مخفی شده بود، محل اختفای وی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و پس از دستگیری به مرجع قضایی تحویل داده شد.

عباس ایروانی می‌بایست خود را در بهمن ماه گذشته به مرجع قضایی معرفی می‌نمود که با سرپیچی از معرفی خود و پنهان شدن، قصد داشت با تهدید مسئولین، مانع از اجرایی شدن حکم زندان خود شود.

ایروانی به تحمل 65 سال حبس محکوم شد.

مرکز رسانه قوه‌ قضاییه: در پی قطعی و لازم‌الاجرا شدن حکم عباس ایروانی که قبلا صادر و قطعی شده بود، طی روز‌های گذشته اجرا و این فرد بازداشت و به زندان معرفی شد.

در پرونده اول گروه عظام عباس ایروانی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان بیش از 664 میلیون دلار و رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو به تحمل 25 سال حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده، محکوم شده است.

در پرونده دوم گروه عظام عباس ایروانی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی مجموعا به میزان بیش از یک میلیارد و 400 میلیون درهم امارات، 48 میلیون دلار آمریکا، 13 میلیون یورو، 2600 میلیارد ریال با توجه به عدم جبران ضرر و زیان و آثار زیان‌بار جرایم ارتکابی به تحمل 25 سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و رد مال شبکه بانکی محکوم شد.

کد خبر: 143065

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0