4 اردیبهشت 1399 - 12:19 ق.ظ

استراماچونی:

درک دولتی بودن استقلال برایم سخت بود

سرمربی ایتالیایی پیشین تیم فوتبال استقلال در گفتگو با یکی از رسانه‌های کشورش، درباره روز‌های کاری و زندگی‌اش در ایران صحبت‌هایی انجام داده است. وی درباره باشگاه استقلال گفت: استقلال باشگاهی است که ۱۰۰ درصد سهامش دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال در گفتگو با سایت «Liberquidiano» ایتالیا برخی از خاطرات چند ماه حضورش در ایران را بازگو کرد.

این سایت در مقدمه مصاحبه‌اش با استراماچونی می‌نویسد: آندره‌آ استراماچونی درباره شیوع کرونا در ایران نمی‌تواند به ما کمکی کند، چون او ماه دسامبر سال گذشته و قبل از شیوع ویروس در آنجا به ایتالیا برگشت. بازگشت او، اما با حواشی زیادی همراه بود مثل حضور طرفداران استقلال در خیابان‌های شهر برای نشان دادن علاقه‌شان به او. او در آنجا به یک شخصیت محبوب تبدیل شده بود. استقلال تهران با او در حال اوج‌گیری بود.

درادامه مصاحبه Liberquidiano با استراماچونی را می‌خوانید:

چه شد که تصمیم به مربیگری در ایران گرفتید و چرا استقلال را انتخاب کردید؟

آن‌ها زمانی که سرمربی اسپارتا بودم، مرا زیر نظر داشتند. تابستان سال گذشته اوضاع برای من در اسپارتا خوب پیش نرفت و به همین دلیل مدیر برنامه‌های فدریکو پاستورلو پیشنهاد استقلال را با من مطرح کرد و بعد از آن هم انتقالم به آنجا کامل شد. من خودم را یک مربی‌ای می‌دانم که برای فوتبال اشتیاق دارد و می‌خواهد فوتبالی زیبا ارائه کند. با ۴۴ سن هنوز آنقدر پیر نیستم که بخواهیم یک جا بنشینم.

وقتی از فوتبال ایران حرف می‌زنیم، در ذهن‌مان تصاویری مانند فوتبال امارات با آن استادیوم‌های نیمه خالی‌اش نقش می‌بندد. آیا جو فوتبال ایران هم همانطور است؟

به هیچ عنوان. در واقع کاملاً برعکس است. فوتبال ایران دارای ساختار‌های قوی و تحسین‌برانگیزی است.

از زندگی در ایران چه چیز‌هایی آموختید؟

از نظر محیطی، زندگی مردم ایران شور و هیجان زیادی دارد، بیشتر از ایتالیا. از نظر فوتبالی خب شما باید خودتان را با سبک فوتبال آن‌ها وفق دهید. فوتبال آسیا کمتر تاکتیکی است و بیشتر روی نبرد‌های انفرادی تمرکز دارد.

کد 300

کد خبر: 44282

منبع: سایت Liberquidiano

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0