29 مهر 1402 - 6:34 ب.ظ

با حضور برگزیدگان در اصفهان انجام شد:

درخشش توانخواهان در ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان

اختتامیه ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار اصفهان، مشاور استاندار در امور معلولان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی اصفهان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهر و استان و همچنین با حضور گسترده افراد دارای معلولیت برگزار و از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی قدردانی شد.

به گزارش عصراصفهان – ناصربهروان

اختتامیه ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار اصفهان، مشاور استاندار در امور معلولان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی اصفهان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهر و استان و همچنین با حضور گسترده افراد دارای معلولیت برگزار و از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی قدردانی شد.
ناصر چاوشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان با تشکر از اعضای دبیرخانه جشنواره به خاطر این فعالیت فرهنگی و تشکر از شرکت کننده‌هایی که از سایر استان‌ها و همچنین استان اصفهان حضور پیدا کردند، گفت: آئین ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان، جشنواره‌ای است که به نظر می‌رسد می‌تواند دو هدف را دنبال کند.
وی افزود: یکی از این اهداف ایجاد فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های افراد معلول است و به عبارتی شناسایی و حفظ و انسجام در بین مددجویان پیشرو و موفق در حوزه رسانه محسوب می‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: هدف دوم این جشنواره فراهم کردن ظرفیتی برای انعکاس مسائل و مشکلات مددجویان بهزیستی در سطح کشور است.
چاوشی از شرکت ۲۷ استان در این جشنواره ابراز خرسندی کرد وافزود: هیچ ظرفیت تخصصی بر مسائل و مشکلات مددجویان اشراف ندارد و جشنواره رسانه‌ای معلولان علاوه بر شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها، می تواند بستری را فراهم کند که به صورت خاص و تخصصی این مسائل را مورد توجه قرار دهد.
در ادامه ساجده رضوی زاده مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه ای معلولان به آمار کلی پنج جشنواره گذشته اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره ملی رسانه ای معلولان کار خود را در سال ۱۳۹۷ و به صورت بین المللی آغاز کرد.
وی افزود: جشنواره اول در شهریور ۱۳۹۷ و با حدود ۱۴۰۰ اثر دریافتی ۵۴ برگزیده در ۱۲ بخش داشت که در این جشنواره محدودیت در تعداد آثار دریافتی وجود نداشت و بعد از این جشنواره محدودیت هر بخش ۳ اثر قرار داده شد.
رضوی زاده ادامه داد: جشنواره دوم ۱۳ آذر ۱۳۹۸ با ۶۳۵ اثر دریافتی و ۱۲۹ شرکت کننده(۹۵ فرد دارای معلولیت و ۳۴ فرد بدون معلولیت)، ۵۶ برگزیده در ۱۴ بخش داشت و جشنواره سوم ۱۰دی ماه ۱۳۹۹ با ۵۸۰ اثر دریافتی و ۱۵۷ شرکت کننده(۱۲۳ فرد دارای معلولیت و ۳۴ فرد بدون معلولیت) و ۵۵ برگزیده در ۱۴ بخش داشت.
وی به جشنواره چهارم اشاره کرد وافزود: جشنواره چهارم با عنوان اثر موثر از ۲۷ استان شرکت کننده داشت و در ۲۲ آذر ۱۴۰۰ با ۳۶۷ اثر دریافتی و ۱۰۳ شرکت کننده ( ۴۶ فرد دارای معلولیت و ۵۷ فرد بدون معلولیت) ۵۷ برگزیده در ۱۵ بخش داشت و جشنواره چهارم نه تنها اثر دریافتی در یک مرحله مورد نظر بود بلکه پیگیری و مطالبه آن اثر نیز مورد توجه قرار گرفت.
مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه ای معلولان ادامه داد: جشنواره پنجم با ۲۷ استان شرکت کننده و شعار رسانه به توان فرهنگ در ۲۸ مهر ۱۴۰۱ با ۶۱۷ اثر دریافتی و ۲۰۱ شرکت کننده ( ۱۰۶ فرد دارای معلولیت و ۹۵ فرد بدون معلولیت) ۵۸ برگزیده در ۱۳ بخش داشت.
وی به آمار جشنواره ششم که شروع به کار دبیرخانه آن از ابتدای سال جاری بوده، اشاره کرد وگفت: فراخوان این جشنواره از نیمه دوم خرداد به طور رسمی منتشر شده و پس از تمدید فراخوان تا ۳۰ مرداد سال جاری مهلت ارسال آثار داشته است.
رضوی زاده گفت: این جشنواره که روز ۲۷ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد از ۲۷ استان شرکت کننده داشت و ۶۸۱ اثر از ۲۲۰ شرکت کننده که ۱۱۷ نفر آنها دارای معلولیت ۱۰۳ نفر از آنها بدون معلولیت می‌باشد، دریافت کرد.
وی افزود: این جشنواره ۵۸ برگزیده در ۱۳ بخش طنز مکتوب، تیتر، اینفوگرافی، داستان کوتاه، دلنوشته، عکس، فن بیان، کلیپ، کاریکاتور، گزارش مکتوب، مصاحبه مکتوب، مقاله و یادداشت و گزارش صوتی و تصویری داشته است و بخش شعر و مصاحبه صوتی و تصویری به دلیل به حد نصاب نرسیدن آثار داوری نشدند.
مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: از این تعداد برگزیده ۱۱ نفر رتبه اول، ۱۸ نفر رتبه دوم، ۱۸ نفر رتبه سوم و ۱۱ نفر قابل تقدیر بوده اند و از این تعداد ۳۶ خانم و ۲۲ آقا برگزیده اند که ۷۰ شرکت کننده از استان اصفهان و ۳۴ شرکت کننده از شهرستان اصفهان داشته است.
رضوی زاده به آمار شرکت کننده های معلول در جشنواره ششم اشاره کرد و گفت: شرکت کننده های دارای معلولیت شامل ۷۴ معلول جسمی حرکتی، ۱۴ ناشنوا، ۱۷ نابینا، ۱۴ معلول ذهنی و دو فرد دارای معلولیت اعصاب و روان و یک فرد دارای معلولیت گفتاری بودند.

کد خبر: 138408

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0