29 مرداد 1401 - 12:00 ق.ظ

دانشگاه‌ها باید مسایل جامعه را ازمنظر علمی بررسی و به دولت کمک کنند

رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها باید مسایل جامعه را به صورت ریشه‌ای و از منظر علمی بررسی و به دولت کمک کنند.

سید محمد مقیمی روز شنبه در نشست خبری افزود: رییس‌جمهور در جلسات مختلف تاکید کرده است که دانشگاه برای حل مسایل به کمک دولت بیاید،‌ من اعتقاد دارم دانشگاه ها علاوه بر اینکه باید به سمت حل مسایل جامعه قدم بردارد، باید یک گام فراتر و جلوتر باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه ها باید مسایل را به صورت ریشه‌ای بررسی و مساله را از منظر علمی حل و فصل کنند چرا که گاهی اوقات نهادها و سازمان ها مسایلی که مطرح می کنند، به واقعیت نزدیک نیست.

رییس دانشگاه تهران در بخش دیگری از این نشست خبری درمورد برنامه های آینده این دانشگاه تصریح کرد: این دانشگاه در دوره جدید فعالیت برای رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین مطالعات متنوعی انجام داده و در این زمینه کارگروه‌های مختلف تشکیل شده است، از مهرماه ۱۴۰۱ به تدریج بسته تحول آموزش دانشگاه تهران در دانشگاه اجرایی می شود.
وی گفت: می‌طلبد که در جلسات مستمر درمورد این بسته تحولی بحث و بررسی کنیم و از تجربیات گذشته و در دوران آموزش مجازی استفاده کنیم، دوران کرونا شاید تهدیداتی برای آموزش بود ولی در دل این تهدیدات فرصت های خوبی هم برای محیط آموزش عالی ایجاد شد و ما می توانیم از تجربیات دوران آموزش الکترونیکی و تهیه دستورالعمل آموزش ترکیبی در دوران پساکرونا استفاده کنیم.

کد خبر: 119576

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0