27 شهریور 1401 - 9:53 ق.ظ

نه آن روز نه امروز صدا از برخی در نیامد؛

داد خواهی به وقت نیاز!

در کشوری زندگی می کنیم ،پر حادثه و پرالتهاب،کشوری که صدها سال بین استعمارگران دست بدست شد،و صدای برخی در نیامد.نه آنروز نه امروز.

عصر اصفهان،منصور گلناری/در کشوری زندگی می کنیم که چند دهه پیش ۹میلیون نفر از مردم بیگناه مان از قحطی مصنوعی انگلیسی ها ،بی صدا مردند و صدایی از برخی در نیامد،نه آنروز و نه امروز.
درکشوری زندگی می کنیم که طاغوتیان دختران زیبایش را تقدیم همسایگان میکردند اما از برخی، صدایی درنیامد،نه آن روز و نه امروز.
در کشوری زندگی می کنیم که ثروتش را لجن بد بو معرفی کردند و به غارت بردند،اما از برخی صدایی در نیامد.نه آنروز نه امروز.
در کشوری زندگی می کنیم که هزاران جوان به جرم اینکه صدایشان درآمد شکنجه شدند و جسدهای بی جانشان در ناکجاآباد مدفون شد،اما صدایی از برخی  در نیامد نه آنروز و نه امروز.
درکشوری زندگی می کنیم که به جرم دفاع از تمامیت کشور دهها جوانش را در کنار خیابان( پاوه)زنده زنده سربریدند،اما صدایی از برخی در نیامد ،نه انروز و نه امروز.
در کشوری زندگی می کنیم که دو جوان کمیته ای  را پس از شکنجه،بطور کامل پوس کندند،اما صدایی از برخی در نیامد نه آنروز نه امروز.
درکشوری زندگی می کنیم که ۱۷هزار نفر رابه جرم داشتن  ریش و حجاب و اعتقاد در کف کوچه و خیابان به خون کشیدند،اما از برخی صدایی در نیامد،نه آنروز نه امروز.
در کشوری زندگی می کنیم که صدها هزار کودک بدون هیچ جرمی بی پدر شدند و سالهای سال به جای دست نوازش،زخم زبان شنیدند،اما صدای برخی در نیامد، نه آنروز، نه امروز.
در کشوری زندگی میکنیم که هر ماه چند جوانش در سرحدات کویری بخاطر جلوگیری از ورود مواد مخدر بخون خود غلتیده اند ،اما صدایی از برخی درنیامد، نه آنروز نه امروز.
در کشوری زندگی میکنیم که یک چاقو کش اجیر شده در صحن حرم امام رئوف سه جوان را تکه پاره کرد،اما صدایی از برخی درنیامد ،نه آن روز نه امروز.
در کشوری زندگی میکنیم که یک چاقوکش در شیراز وارد جلسه دعای ندبه شده و ۸نفر را سلاخی میکند،اما صدایی از برخی درنیامد،نه آنروز نه امروز.
ودر کشوری زندگی میکنیم که هر روز جوانی به جرم،دفاع از کیان و آب وخاک،به جرم مبارزه باقاچاق،به جرم حفاظت از محیط زیست،به جرم دفاع از ناموس وطن،به جرم مبارزه با کرونا،به جرم حفظ امنیت و …جان شیرین را از دست میدهد،اما صدایی از برخی در نمی اید،
اما در کشوری زندگی می کنیم ،که گاهی  صداهای بسیاری بلند می شود،
در چنین مواقع همصدا با عاملان و مسببان همین جنایتها، صدای کسانی شنیده می شود که در موارد فوق الذکر همیشه مهر سکوت بر لب داشته اند.
چگونه است که برخی روحانیون ( انگشت شمار)که همواره در برابرجنایت های یاد شده سکوت کرده اند،در خصوص اتفاقاتی همچون مرگ مرحومه ندا اقاسلطان و مرحومه مهسا امینی گریبان چاک می کنند و ندای وا اسلاما سرمیدهند؟اما در قبال صدهاهزار جنایت دیگر سکوت کرده اند؟
و  چگونه است که متن بیانیه هایشان شدیدا با نوشته تحلیلگران بی بی سی شباهت دارد؟
ما هم مثل مولایمان بخاطر کندن خلخال از پای پیرزن یهودی رنج میبریم، اما همه خونها را یک رنگ میدانیم و راضی به مرگ به ناحق هیچ انسانی نیستیم.
ما مرگ این و آن را مستمسک،عقده گشایی قرار نمی دهیم.
ما در کشوری زندگی می کنیم که بخاطر سکوت های موزیانه و صداهای نامردانه برخی، هم خون میدهیم ،هم خون جگر می خوریم.
هم زخم میخوریم،هم زخم زبان می شنویم.
در کشوری زندگی می کنیم که بدخواهان و دشمنانش شب و روز در کمین نشسته اند تا به هر بهانه ای ریشخندمان کنند، آزارمان دهند،تحریممان کنند، دل آشوبمان کنند، و اگر فرصتی شد خونمان را بریزند و باز هم شاهد سکوت برخی باشیم.
ما در کشوری زندگی می کنیم،که برخی ورزشکاران و برخی هنرمندانش،فقط در برخی مواقع به فکر برخی از  حقوق مردم و آزادی های اجتماعی می افتند .
در کشوری زندگی می کنیم که برخی سیاسیون ورشکسته،در برخی مواقع و حوادث،فرصت را غنیمت دانسته و سعی در نفوذ بین قلوب مردم را دارند،
اما یادشان رفته که هنوز یادمان هست که همین آزادیخواهان امروز، (اوایل انقلاب)چه برسر دختران و پسران این سرزمین آوردند.
،شعار ” یا روسری یا توسری” همین آزادیخواهان دروغین  را فراموش نکرده ایم که امروزبرای امثال مرحومه مهسا امینی اشک تمساح میریزند،
از اینها گذشته ما در کشوری زندگی می کنیم که مردمش هشیارند، بسیاری از هنرمندان و ورزشکارانش  فهیمند، جوانانش باشعور و بصیرند و علیرغم میل و تلاش برخی، دلایل بسیاری برای آینده ای روشن و درخشان  دارند.
کد خبر: 123308

نویسنده: منصور گلناری

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0