13 مهر 1402 - 11:00 ق.ظ

شهردار اصفهان:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان گشایش افق برای آینده اصفهان است

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه جشنواره کودک و نوجوان گشایش افق برای آینده اصفهان است گفت: احداث صندوقی میان اصفهان و بنیاد فارابی از راهکارهای حمایت از هنرمندان عرصه فیلم کودک و نوجوان و نشان‌دهنده آورده این جشنواره است.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان گشایش افق برای آینده اصفهان است

به گزارش عصر اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان مجید زین‌العابدین، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در نشست خبری با بیان اینکه حضور ۲۰۰ اثر در این جشنواره نشان دهنده کیفیت بالای این جشنواره است گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «بچه‌ها به سمت قله»  بخشی از هویت فرهنگی اصفهان است و این جشنواره در میان جشنواره‌های مخصوص کودکان و نوجوان در جهان شناخته شده و در رتبه الف قرار گرفته است و مورد اقبال فیلم‌سازان جهانی قرار دارد.

وی یادآور شد: در مجموع ۵۵۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۳۵۹ اثر مربوط به شرکت‌کنندگان داخلی و ۲۰۰ اثر در بخش خارجی از ۳۹ کشور است.

زین‌العابدین افزود:در نهایت در بخش ملی جشنواره ۱۴ فیلم سینمایی بلند، ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و ۱۲ فیلم پویانمایی و در بخش بین‌الملل ۱۳ اثر بلند داستانی از کشورهای مختلف در جشنواره حضور دارند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به اینکه یک فیلم بخاطر کیفیت و محتوای مناسب در بخش خارج از مسابقه، نمایش داده خواهد شد جوایز ویژه مضمونی این دوره جشنواره را جایزه ابونصر فارابی در حوزه تعلیم و تربیت و جایزه صلح ِبهنام محمدی برشمرد.

زین العابدین افزود: همچنین سینما سوره در چهار نوبت، برای هنرمندان و اصحاب رسانه اکران داشته و از طرفی روزانه پنج نوبت نمایش مختص اکران دانش‌آموزی است.

جشنواره کودک و نوجوان گشایش یک افق برای آینده اصفهان است  

در بخش دیگر این نشست، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان وارد حافظه تاریخی و هویتی اصفهان شده است خاطر نشان کرد: نفس حضور هنرمندان در جشنواره برای ما غنیمت است و می‌تواند معرف فرهنگ غنی شهرمان باشد و با برگزاری تورهای گردشگری اماکن فرهنگی و‌ تاریخی اصفهان و اهدای هدایایی حاوی فرهنگ و هنر اصفهان با هدف معرفی فرهنگ بومی به هنرمندان خارجی در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه ساله مردم اصفهان در این ایام در انتظار پرواز پروانه‌ها هستند ابراز داشت: جشنواره کودک و نوجوان گشایش یک افق برای آینده اصفهان است  و وقتی خوشحال هستیم که بچه‌های حاضر در جشنواره از اقصی نقاط کشور و سایر کشورها باشند چراکه از مسیر این رخداد باید اتفاقات خوبی در شهر رقم زده شود.

قاسم زاده ادامه داد: جشنواره امسال در قالب ۲۸۰ برنامه فرهنگی مختلف در محلات مختلف اصفهان اجرا می شود تا همه کودکان شهر در جشنواره سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه هزار دانش‌آموز کودک و نوجوان در قالب داور و خبرنگار برگزارکننده جشنواره هستند و همچنین با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش روزانه شاهد حضور هزاران دانش‌آموز در سالن‌های سینما به‌عنوان تماشاگر هستیم اضافه کرد: در خصوص هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوان کشور تا امروز بیش از ۴۰۰ اثر ثبت شده و ثبت‌نام تا ۱۳ آبان ادامه خواهد یافت.

فراهم شدن امکان حضور کودکان با شرایط خاص در جشنواره

وی فراهم شدن امکان حضور کودکان با شرایط خاص در جشنواره را کار فوق‌العاده‌ای این دوره جشنواره خواند و گفت: ۸۰ غرفه با مشارکت تشکل های فرهنگی خدمات ارایه می دهند .

قاسم زاده با اشاره به اینکه کل اجرای جشنواره به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سپرده شده است گفت: احداث یک صندوق میان اصفهان و بنیاد فارابی از راهکارهای حمایت از فعالان عرصه فیلم کودک در اصفهان است که این امر نشان‌دهنده همراهی ما در سال‌های آینده با این عرصه هنری خواهد بود.

وی یادآور شد: امسال کلید احداث حداقل ۲ سالن سینمای کودک در شهر رویاهای اصفهان رقم زده می شود و امید است در سال آینده از ظرفیت این سالن‌ها نیز استفاده شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر  دقت در صرفه‌جویی هزینه‌های مالی جشنواره تصریح کرد: مذاکرات با تهران سازنده و مثبت بوده و نگرانی برای آینده نداریم و اگر اصفهان میزبان جشنواره است به این معنی نیست که برای اصفهان رانت و سهمیه اختصاصی بخواهیم ، هنر ما این است که فیلمسازان اصفهانی رشد کنند و در جشنواره شرکت کنند و در مرام اصفهان نیست که به دلیل افتخار میزبانی برای خود سهمیه خاصی در نظر بگیرد.

افتتاحیه جشنواره روز ۱۴ مهر و اختتامیه آن ۲۰ مهر برگزار خواهد شد و زمان نمایش فیلم‌ها نیز بین ۱۵ تا ۱۹ مهر همزمان با هفته جهانی کودک خواهد بود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر: 137987

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0