3 مهر 1402 - 9:00 ق.ظ

جزئیاتی از اعتراف عامل جاسوسی موساد علیه ایران در استانبول

«سلجوق کوچوک‌کایا» عامل جاسوسی دستگیر شده موساد که علیه جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول فعالیت می کرد، طی اعترافات اخیری که در تارنمای خبری استار ترکیه منتشر شده، جزئیاتی را از نحوه عمل و اقدام جاسوسی خود فاش کرد.

جزئیاتی از اعتراف عامل جاسوسی موساد علیه ایران در استانبول

عامل اصلی این شبکه در تازه ترین اعتراف خود اعلام کرده که از طریق فرد نظامی تبعه ترکیه با نام سرکان اوزدمیرچی که از اعضای گروه گولن بوده و هم اکنون متواری است، به شبکه جاسوسی موساد متصل شده و از طریق اتباع کشورهای عربی، اطلاعات لازم (علیه ایران) را جمع آوری کرده و در اختیار موساد قرار می داد.

این جاسوس دستگیر شده اعتراف کرده که ۱۱ بار در ۱۰ شهر مختلف اروپا با مدیران موساد ملاقات کرده و گزارش‌های تهیه شده جاسوسی علیه اتباع و شرکت‌های ایران را در ازای دریافت پول به آنها تحویل داده است.

شبکه جاسوسی موساد با سرپرستی این تبعه ترکیه در پی فعالیت ۱.۵ ساله سازمان اطلاعات ترکیه کشف شده و اعضای آن یک شرکت تجاری و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران را هدف قرار داده بودند.

سرتیم این شبکه جاسوسی موساد، اطلاعاتی مانند سوابق ورود و خروج خارجی اعضای خانواده افراد هدف، تماس های تلفنی و اطلاعات ارتباطی، حساب های بانکی و فهرست دارایی‌های آنها را جمع آوری کرده و به موساد ارائه می کرد.

کد خبر: 137658

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0